DISCOVERY COVASNA

„Amicul meu doctorul”… Asa incepeau de multe ori tabletele pe care eu le-am intitulat: „Reporter sentimental” care apareau intr-o emisiune radiofonica acum vreo patru decenii, emisiune extrem de populara prezentata de Coca Andronescu si Mihai Fotino : „De toate pentru toti” si difuzata in fiecare duminica la ora 12. Acest amic al meu chiar exista–si traieste si azi–spre deosebire de multi colegi si prieteni de la radioteleviziune grabiti sa plece intr-o alta lume, transformand agenda mea telefonica intr-un obiect de muzeu. Dar asta este o alta poveste pe care o voi dezbate cu ei intr-un talk show atunci cand isi vor aminti de mine si ma vor invita sa particip.

Amicul meu, doctorul –care era medic sef intr-o circumsciptie rurala cu mai multe comune si avea un dispensar dichisit in inima Vacarestiului bravilor poieti pionieri din lirica romaneasca–chiar imi furniza uneori teme de viata interesante …altadata ,intuind din scrisorile ascultatorilor ca referirile la parerea unui amic doctor fac mai comestibile micile mele istorioare moralizatoare sau, pur si simplu, in pana de inspiratie, incepeam tableta cu sintagma – cum am zice azi -amicul meu, doctorul. Toate bune si frumoase pana cand, intr-o buna zi–buna, desi ma aflam internat , pentru un control medical mai special -speram eu- la spitalul Elias, printr-o sfanta pila care purta numele cumnatei mele Antoaneta, Dumnezeu s-o odihneasca, asistenta intr-o sectie a acelei clinici.

Si cum plimbarile prin curtea spitalului erau obligatorii, dau nas in nas cu Geo Bogza. Nici nu apuc sa-i dau binete, intimidat de faima lui de „tata” al reportajului, ca ma pomenesc luat aproape pe sus, isi trece bratul voinic pe dupa umarul meu si ma trage dupa el intr-un soi de plimbare care aducea mai degraba a mars fortat. Nici eu nu eram chiar pitic dar pe langa uriasul, si la propriu Bogza, paream doar umbra lui. „Mai baiete, zice-aveam totusi vreo 40 de ani-tu lucrezi la radio sau la televiziune?”Si acolo, si acolo, ca suntem o singura institutie.”Asadar, amicul tau doctorul te-a bagat in spitalul asta, care nu e chiar asa procopsit cum ii merge faima.” Imi aduc aminte ca in”Cronica pesimistului” devenita in ultimii ani „Cronica optimistului” semnata de el in „Contemporanul” se folosea si Bogza de „formula”: amicul meu, pianistul. Nu cumva ma va acuza de…plagiat? Si-l intreb: „Pianistul dvs. va invita la concert cu bilet de favoare?”

S-a oprit brusc, de era sa cad, si izbucneste intr-un ras „homeric” as zice, daca n-ar fi vorba asta mai mult decat uzata. „Mai, baiete, cati pianisti, doctori si altii ca ei ii luam drept martori ca amici ai nostri, sa fii tu sanatos… ” Si iar m-a luat la goana de-i zicea plimbare. Asa s-au petrecut lucrurile timp de 8 sau 10 zile, vremea era frumoasa, cred ca era prin septembrie, am vorbit despre multe, dar nu tin minte sa fi fost lucruri care sa tina de lumea in care traiam. Adica mai mult el vorbea, cine spunea ca Geo Bogza era un taciturn? Apoi a disparut, dupa ani si ani de zile a plecat spre alte meleaguri, sunt convins ca si acolo n-are astampar, s-a asezat praful si pe cartile lui, cine mai pomeneste azi de scriitori care puteau fi fermecati de o femeie simpla care musca dintr-un mar?

Dar eu despre amicul meu doctorul doream sa scriu, despre cel de azi la fel de entuziast in tot ceea ce intreprinde, acela care a copiat toate insemnarile „Reporterului sentimental” si mi-a daruit casetele la o aniversare. Si acele casete aveau sa fie editate la „Albatros”, primul volum din „opera” mea care, in deceniul opt din secolul trecut, m-a transformat din reporter in …romancier(?!). Azi reporterul incearca sa ridice din nou capul in lume, amicul sau doctorul a descoperit statiunea Covasna in care cu greu l-am convins sa vina intr-o scurta vacanta, alaturi de sotia sa, bineinteles. Si acum Covasna pare sa devina pentru el noua sa pasiune. Despre asta insa… in numarul viitor al insemnarilor dintr-un posibil nou ciclu al „Reporterului sentimental”.

Primele doua titluri:”TONUS PLUS” si”CASADINPARC@YAHOO.COM”

Nicolae Holban

Lasă un răspuns

