DISCOVERY COVASNA (3) casadinparc@yahoo.com

Amicul meu, doctorul a fost si a ramas un mare gurmand. Prima lui grija : „unde mancam?”. Aveam de ales intre restaurantele marilor hoteluri aflate in inima statiunii, intre numeroasele terase cu nume exotice – printre care „Ca la mama acasa”, fara nicio legatura cu lantul de restaurante cu aproape acelas nume din Capitala – si pensiunea aflata chiar vizavi de microhotelul unde locuiam. Acolo am hotarat sa mergem, in urma cu un an fiind martorii finisarii acestei vile cochete aflate aproape de raul care traverseaza orasul-statiune Covasna. Avea si un nume atragator: „CASA DIN PARC”. Nici ca se putea nume mai potrivit pentu aceasta cladire cu etaj asezata in mijlocul unui luminis, parca crescuta acolo, intre brazi, si nu creata de mana omului.
Am intrat in racoarea micului restaurant-pensiune, cu infatisarea intima a unei sufragerii, cu sentimentul ca vin acasa la mine (presupunand ca as fi fost proprietarul unei vile!). Era trecut de ora pranzului si, poate de aceea nu se afla nimeni alaturi de noi, un grup cam galagios… amicul meu doctorul si sotia, o veche colega si prietena a mea de la TVR, Carmen Dumitrescu si sotul ei, dr. Sergiu Diacicov – un distins si foarte cunoscut psihiatru, singurul mai tacut dintre noi… A doua zi avea sa se adauge o pereche simpatica de israelieni, originari din Piatra Neamt, prieteni ai amicului meu ,doctorul, care ocupau un apartament chiar in aceasta pensiune – recomandata de sotia mea si accesata de ei din Israel, printr-un email trimis pe adresa :”casadinparc@yahoo.com”.
Am mancat plini de voie buna, nu exista decat bere fara alcool, ceea ce explica atmosfera de pace din acest local, lipsit de clientii amatori de „tarii”. Ne-a servit un barbat – in ziua aceea era libera ospatarita frumusica ce purta numele primei femei din lume, Eva, o fata tanara si voinicuta. De serviciu la bucataria care sclipea de curatenie era doamna Katy, a doua zi aveam s-o cunoastem si pe doamna Erjy. Am aflat ca „ospatarul” politicos, pe nume Laszlo era „printul consort”, adica sotul patroanei acestei pensiuni, Adriana Stoia. Amandoi ingineri, tineri si plini de intiativa, au avut curajul sa intemeieze o pensiune in inima Covasnei, la doi pasi de marile hoteluri asaltate de turisti din toata lumea.
Amicul meu, doctorul, a descoperit Covasna. Dar iata ca alaturi de mofetele care reprezinta o raritate in Europa, cu o concetratie naturala de bioxid de carbon de peste 92%, de apele minerale, de sutele de kilomertri patrati de paduri care produc un aer oxigenat bogat in aerosoli rasinosi, cu o concentratie de peste 10.000 ioni negativi pe centimetru cub de aer, adevarate binefaceri pentru suferinzii de afectiuni cardio-vasculare, de pitoreasca „Vale a zanelor” – unde se afla vestitul Spital de cardiologie – care ar avea si el nevoie de ingrijirile unor oameni gospodari si priceputi ca sotii Laszlo si Adriana, ori Cornel Desaga, initiatorul si patronul de la „Tonus-plus” sau Rakes David de la imbatranitul dar exemplarul microhotel al pensionarilor -a aparut in aceasta statiune balneara si un sol al unor prefaceri din tara noastra, de felul acelei cochete :”casadinparc@yahoo.com”.
Atentie, Europa, sosim!
Nicolae Holban

4 Răspunsuri to “DISCOVERY COVASNA (3) casadinparc@yahoo.com”

  1. ioneque Says:

    foarte frumos🙂

  2. Holban Nicolae Says:

    va multumesc pentru apreciere

    Nicolae Holban

  3. Pavel Says:

    da, frumoase locuri in covasna. imi sunt cunoscute si mie, iubitor al acestei tari.

  4. Case de lemn Says:

    Si eu vreau sa imi construiesc o casa de lemn si acum ma documentez peste tot despre ele.

Lasă un răspuns

