GENOCID ASUPRA MORTILOR

Am auzit, am vazut si m-am infiorat. Am auzit la postul public de radio, am vazut pe toate canalele T.V. serioase din tara noastra.Vandalizarea cimitirului evreiesc de pe soseaua Giurgiului din Capitala a produs indignarea autoritatillor ,responsabili din Politie ne-au incredintat ca au declansat o ancheta.

Formal, totul e in regula. Numai ca  unul dintre mai marii Politiei sugera  pe ecranul unei televiziuni ca, vezi Doamne, acest act de barbarie a fost comis… din teribilism de niste copii de 14 ani! Halal criminalist,  dupa ce indicii a putut stabili varsta barbarilor care au actionat nu asupra unui monument, nu asupra sase morminte, ci asupra 130! S-au folosit tarnacoape, unelte distructive grele, „pustii teribilisti” au actionat intr-o noapte de sarbatoare iudaica, atunci cand de la cimitir lipseau si cele cateva persoane  care se gasesc de obicei acolo.

Vandalizarea cimitirelor – nu neaparat iudaice, ci si catolice sau ortodoxe – au mai avut loc in ultimii ani in diverse orase sau chiar sate de pe intreg cuprinsul frumoasei noastre patrii, membra cu drepturi depline in marea si democratica Uniune Europeana. Sunt grupari satanice – au sunat explicatiile autoritatilor in drept. Si, ce facem? Asteptam ca ele sa iasa la lumina zilei  sa se stranga in hore asa zis yogiste, pe leaderii lor sa-i facem scapati precum pe gurul Bivolaru care si-a gasit azil in „superdemocratica” Suedie si trimite casete video de incurajare adeptilor sai, asa cum face,  din cand in cand,  blandul bin Laden?

Ajunge, democratia nu trebuie sa insemne diluarea autoritatii statului. Am simtit direct teroarea antisemita, pe vremea aceea eram un adolescent de 12-13  ani din Iasi, alungat din liceu si obligat sa poarte stigmatul stelei galbene. Am supravietuit progromului din iunie 1941, cand la sediul chesturii din orasul care a dat titani ai gandirii , stiintei, culturii – printre care unii de etnie izraelita – au fost stransi sute de barbati evrei – momiti ca vor primi un bilet de libera trecere(!) – dupa care s-a tras cu mitralierele asupra lor. Cei care au scapat cu viata au fost pusi sa arunce zecile de cadavre in camioane, sa spele curtea de sange, apoi incolonati, manati spre gara Nicolina, inghesuiti in vagoane de vite pana la refuz… Si s-au inchis usile, in ziua torida de vara, fara un strop de apa, „plimbati” cu acest tren al mortii vreme de 8 ore pana la Podul Iloaei, localitate aflata la doi pasi de Iasi, unde se amenajase un fel de lagar. Cand s-au deschis portile vagoanelor, oamenii au cazut ca bustenii… unii, printre care si tatal meu, s-au tarat dintre cadavre si au scapat. Liberi sa intre pe portile lagarului.

Pot fi uitate asemenea orori? Tatal meu se odihneste si el, in cimitirul vandalizat. Ma voi duce sa vad in ce stare se afla monumentul. Vreau sa cred, norocos cum il stiu pe tatal meu, ca a scapat si din acest genocid.

Genocid asupra mortilor. Ma intreb: oare mai marii Comunitatii Evreiesti nu gasesc resurse financiare pentru a angaja o agentie de bodyguarzi care sa pazesca osemintele stramosilor? Si iar ma intreb: tinand seama de vandalismele care se abat, ici si colo, peste cei disparuti, patrule ale bravilor politisti comunitari n-ar putea sa treaca si pe la portile cimitirelor? Nu numai a acelora izraelite.

Nicolae Holban

6 Răspunsuri to “GENOCID ASUPRA MORTILOR”

  1. rivkahl Says:

    d-le holban,
    e trist ce am citit acum.caci eu cunosc povestea progromului de la iasi,nascuta fiind la iasi,si avand familie ,tata luat la lagar si frate si unchi luati in trenul mortii.nu e ceva nou si nimeni nu stie daca va fi ceva asemanator.nazistii nu au inventat ghetoul,asta era de la venetieni,italieni,evul mediu,spanioli,si asa mai departe.in america cea democrata ,soldati evrei care se inroleaza sunt batuti daca vor sa se roage.genocidul este nu numai la evrei.exista o lume noua care au in sange acest lucru.cum il oprim?doar aceasta trebuie sa fie in grija guvernelor.dar ele au alte probleme.bine ca ati scris despre aceasta si eu cred ca oameni inimosi trebuie treziti din amorteala.mai devreme si cat nu e tarziu.cum spuneti-genocid asupra mortilor,dar daca nu se va reposta,va fi asupra celor vi.trimiteti acest articol presei parlamentare,probabil ca se afla si la voi .cum a spus mao,cu primul pas incepe inconjurul lumii.
    continuati va rog sa va spuneti parerile

  2. dorafradis1 Says:

    M-a impresionat titlul articolului, mai ales ca venisem tocmai de la cimitir, unde in primul rand am cercetat starea mormintelor familiei si prietenilor mei. Am facut multe poze cu cele vandalizate.
    Majoritatea prietenilor mei sant crestini’ Intotdeauna am considerat ca Romania este tara mea, desi prin forta imprejurarilor am trait 11 ani in Israel. Nu credeam ca voi mai avea parte din nou la manifestari antisemite.Sant dezamagita si speriata, mai ales auzind comentarii, care au bagatelizat cele intamplate, punandu-le pe seama unor copii teribilisti
    (care probabil au avut buldozere, sau alte unelte distrugatoare!!).

  3. holban08 Says:

    Stimata Rivkahl,
    sunt impresionat de comentariul dvs.,aveti o istetime care denota nu numai o intelegere a gravitatii unor evenimente, ci si o cultura care va ajuta sa analizati cu luciditate lumea in care traim.Faptul ca ati trecut si dvs. prin ororile de la Iasi-din acea tragica zi de 29 iunie 1941-face ca cele ce ati scris sa aiba o greutate deosebita.
    Ce asi mai putea adauga?Doar sa-mi exprim regretul ca politicienii ce detin acum cele mai inalte functii in statul nostru-de la premier si pana la presedinte-ocupati cu vesnica galceava dintre ei- n-au gasit de cuviinta sa iasa macar pe postul public de radio si televiziune , pentru asi exprima regretul fata de actele de vandalism comise, anuntand ce masuri vor fi luate, spre a se evita repetarea unor asemenea acte antisemite. Daca tin bine minte,in Franta,intr-o situatie asemanatoare, presedintele a luat pozitie imediat.
    Modestul meu comentariu-poate si pentru faptul ca i-am gasit un titlu incitant-a atras atentia directorului publicatiei „Revista evreiasca”si,cu toate ca numarul de revista care urma sa apara peste doua zile era sub tipar,mi-a cerut permisiunea sa-l copieze din blog si sa-l publice intr-o pagina speciala, in care comentau acest eveniment mai multi intelctuali cunoscuti, evrei si neevrei.N-am vazut Revista, sper sa se fi tinut de cuvant.
    Ma gandesc ca si un ziar de limba romana din Israel-daca i s-ar face cunoscut cum poate ajunge la blogul meu- ar putea proceda la fel.
    Cu deosebit respect,
    Nicolae Holban

  4. rivkahl Says:

    d-le holban,
    nu am relatii cu presa romana din israel.in ziarele noastr ebraice,faptul nici nu a fost mentionat.nu citesc ziarele in romana care traduc articole din ziare.totusi exista bloguri scrise in romana , vi le-am trimes prin hotmail.luati legatura si cu revista care s-a interesat.va multumesc pentru intelegere,eu nu am trecut ,ceea ce familia mea a trecut ca si d-voastra,eu am fost educata in binele comunismului,si apoi m-am educat insumi in liberalismul israelian,care oricum a dat faliment, si vom vedea ce va veni in noile schimbari.
    cineva a scris ca ceea ce nu fac oamenii va face natura,e vorba de distrugeri,dar daca natura e amestecata,noi stim ca tot omul are vina.secolul17- 18 a fost considerat „hahascala”-secolu a educatiei si aceasta in urma marilor filozofi,muzicieni si scriitori,din toata lumea,si din romania ,cat pot sa-mi amintesc facand bacalaureatul la iasi.sa vedem daca era noastra ,globala,va continua sa dezvolte lumea omului ,s-au ne vom reintoarce la inceput. in orice caz ,noi nu vom face nimic sa daneze si vom cauta sa ne sprijinjm moral
    cu stima’
    rebeca

  5. holban08 Says:

    Stimsts Rebeca.
    e un progres pe care il salut in relatia noastra de comentatori a insemnarlor mele de pe blog:ati semnat cel de al doilea comentariu cu numele dvs..E un nume frumos,ca si sentimentele care razbat din cele scrise….e si numele unui roman celebru, e si numele mamei mele..
    Nu m-am gandit sa apelez la dvs.pentru a trimite articolul la vreun ziar, ma gandeam ca pot afla adresa de e-mail de la vreo publicatie, restul ma privea pe mine.Faptul ca l-ati mutat pe hotmail,ma bucura,desi nu inteleg cine il va citi, doar daca nu l-ati trimis unor prieteni.
    In fine,n-a trebuit sa insist pe langa revita,articolul a aparut intr-o pagina speciala alaturri de altele semnate de gazetari cunoscuti,neevrei…imi pare rau ca va pastrati starea de pesimism,ea este justificata daca privim la ce se intampla in lume.Dar asta e lumea in care traim, in alta nu putem evada, poate doar in cea virtuala a internetului.Sau in batranul univers al cartilor.
    Finalul misivei dvs suna promitator,sa ne sprijinim moral unii pe altii, poate sa ne spunem parerile nu numai in cabinele de vot…din pacate, nu avem ce alege, cel mult putem alege raul cel mai mic.
    Cu deosebita consideratie,
    Nicolae Holban

  6. holban08 Says:

    Stimata Dora,
    Va multumesc pentru faptul ca ati vizitat blogul meu. Apreciez ironia care razbate din finalul comentariului dvs. Din pacate, baccilul antisemit a razbatut peste epoci, peste sisteme politice, peste generatii. Razboaiele, crizele de orice fel , nimic nu l-a slabit. De ce? Poate ca si noi, evreii, ar trebui sa gasim un raspuns…
    Titlul care v-a incitat n-a fost pe placul celor de la „Revista evreiasca” – revista care a preluat de pe blog articolul si l-a publicat – dl. Dorel Dorian scimband acest titlu fara a avea macar bunul simt sa-mi ceara aprobarea. Ma gandesc ca aroganta – care nu e specifica numai evreilor, dar e aplicata de unii dintre noi care, vezi Doamne, ne credem mai destepti(!) sa contribuie la mentinerea mediului unde musteste baccilul in cauza.
    Cu deosebita consideratie,
    Nicolae Holban

Lasă un răspuns

