O FLOARE SI MAI MULTI GRADINARI

Un film indian facea sali pline,  acum cateva decenii, in tara noastra. Se numea „O floare si doi gradinari „. O versiune a acestei pelicule o puteti viziona si pe YouTube. Dar aceea dintre concetatenii mei care n-au acces la internet, s-au putut bucura vineri,  de dimineata si pana tarziu, dincolo de miezul noptii de un spectacol life  la fel de induiosator, pe cele doua mari canale de stiri TV ale noastre. Scenariul, cu sfarsit previzibil, se putea intitula:”O floare si mai multi gradinari „. Avea toate ingredientele unei melodrame de succes, eventual o coproductie romano-indiana.

In primul rand locul actiunii, cadrul generos oferit de fosta „Casa a Poporului „, ridicata prin grija parinteasca a lui Nicolae Ceausesu in anii odioasei epoci comuniste si devenita, dupa gloriosul decembrie 1989, prin eforturile altui tata iubitor al natiunii, Ion Iliescu, Palatul Parlamentului,  obiectiv turistic – si politic- de prima marime al Romaniei. Apoi distributia. In prim plan, un fost tanar rebel liberal de viitor cu nume gingas de floare : Crin , acum speranta- ce zic speranta !- certitudine a viitorului luminos al liberalismului dambovitean. In plan secund, mai multi „gradinari”, printre care Calin, file de poveste, calit in dure batalii in cei patru ani cat s-a aflat in funtea bucatelor, cu Presedintele Marinar, cum l-a denumit acest neinfricat motociclist zburator pe  Presedintele Jucator mereu pus pe scandal. Si venerabilul Mircea- nu, nu acela din filmul lui Nicolaescu- ci un alt barbat de stat al carui nume se sfarseste tot in escu- fost detinut politic, cunoscut epigramist inainte de revolutie cu adaogioul Quintus. De altfel, auzind savuroasa epigrama pe care a comis-o de la inaltul prezidiu de unde conducea istoricul Congres, mi-am adus aminte ca am avut cinstea sa-l am ca invitat intr-o emisiune pe vremea cand eram si eu mai tanar si lucram la TVR. Emisiunea se numea „Pasi de viata lunga” si desi se adresa pensionarilor- strangand in mini talk-showuri- cum am zice azi, varstnici cu preocupari si hobyuri dintre cele mai felurite, se bucura de oarece notorietate in randul telespectatorilor de toate varstele. Nu se poate sa-l trecem cu vederea pe Ludovic, fratele comisarului european. Ludovicul nostru, motivandu-si dorinta de a fi ales al doilea om al partidului – cel mai mare partid din tara cum l-a calificat gingasul Crin,  luat de val, scapand din vedere ca, la ultimele alegeri parlamentare a ocupat locul trei- a dovedit atata energie incat, la un momet dat, aveai impresia ca aproape se rasteste la sutele de delegati obositi, pe unii dintre ei chiar deranjandu-i fara mila din toropeala in care cazusera,

Apoi, ca si in filmul cu numai doi gradinari, din cand in cand, muzica- se putea altfel?- antrenantul imn al partidului. Si aplauze, mai mult sau mai putin furtunoase. Si scurte interludii in care moderatori neosteniti ai harnicelor canale de stiri concurente, invitau ziaristi si politicieni sa-si dea cu parerea…Nu poate fi uitat simpaticul duo de vineri seara de la televiziunea in care Vantu` e stapan. Poetul dizident si revolutionar devenit si mosier pe langa Dunare, atunci cand scapa din clestele limbutului analist, l-a dat castigator pe Crin nu numai inainte de a se termina numaratoarea voturilor, ci chiar inainte de a se declansa competitia prezidentiala pe tara. Vedeta TV,  poetul, dizidentul,  revolutionarul si mosierul  a fost categoric : Crin va deveni presedintele Romaniei !

Ceea ce au constituit insa sarea si piperul spectacolului, au fost …pupaturile ! Se pupa al dracului in tara noastra, se pupa la nunti si la botezuri, la sedinte si festivitati de tot felul, se pupa peste tot si pe unde se apuca. Am mai avut prilejul sa vad pupaturi mai mult sau mai putin patimase si la marile conclavuri ale altor partide, dar vineri, 20 martie, 2009,  am impresia ca s-a batut recordul de pupaturi pe metru patrat ! Din zori si pana in noapte, de la inceput si pana la sfarsit. Crin si Calin, cand s-au urcat prima oara la tribuna, sa-si prezinte programul. Aplauze. Crin si Calin. dupa ce s-au felicitat reciproc, pentru cuvintele simtite. Aplauze. Crin si Calin, dupa aflarea rezultatelor. Aplauze. Crin si sutele de delegati entuzismati, tanarul Crin si nonagerul Mircea. Aplauze. Calin si Mircea. Aplauze. Crin si Ludovic. Aplauze.

In ceea ce ma priveste, ca om mai batran care am pupat si am fost si eu pupat de multe ori, cunosc valoarea unora dintre aceste pupaturi. Se pot uita oare pupaturile fierbinti, din pelicula portocalie de acum patru ani, dintre „Presedintele Marinar” si „Motociclistul Neinfricat”?

Pupaturile si injuraturile  par sa domine, din pacate, scena zbuciumatei vieti politice din tara noastra. Dintre partide si, nu rareori, chiar in sanul aceluiasi partid. „O floare si mai multi gradinari ” n-a fost un spectacol in premiera. Nu va fi nici ultimul. Si nici nu apartine unui singur partid.

In rest, sa auzim numai de bine !

Nicolae Holban



7 Răspunsuri to “O FLOARE SI MAI MULTI GRADINARI”

  1. Alina Says:

    Am urmarit si eu ceea ce s-a intamplat zilele trecute privitor la acest subiect. Indraznesc sa il compar pe Crin cu Obama cand vine vorba de discurs. Aduce un suflu nou, si discursul sau e diferit fata de cel (smecheresc) al lui Basescu Traian. Suflu nou a adus insa si Basescu atunci cand a candidat si zicea ‘Sa traim bine’.. Constatinescu de asemenea.. lista poate continua..
    Am auzit ca ar fi „curat” si ca, astfel, cei ca actualul nostru presedinte nu-l pot avea la mana cu nimic (deocamdata). Nu-i timpul pierdut… De asemenea, acest crin nu are aceeasi notorietate ca si Basescu… Mai are de lucrat la partea asta.. Pare un om simplu si pare sa se adreseze oamenilor simpli.. hm.. bun adversar la prezidentiale are Base’ anul acesta..
    Ps: sper ca nu l-am laudat pe Antonescu mai mult decat era necesar.

  2. Nicolae Holban Says:

    DRAGA ALINA, CRED CA AI DREPTATE IN CEEA CE IL PRIVESTE PE CRIN ANTONESCU. ORICUM, EL PARE MAI ALTFEL DECAT CEILALTI.ESTE SI MAI TANAR, NU CRED CA ARE CEVA DE ASCUNS.

    NICI EU N-AM NIMIC CONTRA LUI. IN TABLETA AM INCERCAT SA IAU PESTE PICIOR PUPATURILE, ATMOSFERA DE PARADA, APLAUZELE REPETATE, CIRCUL ELECTORAL, LINGUSELILE, FELUL CUM TREC UNII DE LA O TABARA LA ALTA.

    M-AM REFERIT NU NUMAI LA PNL. CI LA FELUL CUM SE PETREC LUCRURILE IN TOATE CONCLAVURILE DE ACEST FEL. M-AR BUCURA CA IN CAZUL LUI CRIN SA MA FI INSELAT, DESI, REPET, N-AM INTENTIONAT IN ACEST PAMFLET SA IAU IN VIZOR O PERSOANA ANUME.

    CRED TOTUSI CA ASEMANAREA CU OBAMA E EXAGERATA, S-AU SI GASIT ANALISTI SI JURNALISTI DE LA TV SA-L CONSIDERE ASFEL.

    VOM TRAI SI VOM VEDEA…SA AUZIM NUMAI DE BINE !

    NICOLAE HOLBAN

  3. Alina Says:

    mai exact este doar cu 8 ani mai tanar decat Basescu.

  4. Nicolae Holban Says:

    DRAGA ALINA, ITI MULTUMESC PENTRU PRECIZAREA TA, MARTURISESC- E O DUBLA SURPRIZA :INTERESUL TAU PENTRU „SUBIECT” SI RIGOAREA INFORMATIILOR TALE. ORICUM, BASESCU ARATA MAI BATRAN, RAUTATEA SA, INCRANCENAREA, ATMOSFERA DE SCANDAL ISCATA DE TOATE INTERVENTIILE SALE, I SE CITESTE PE CHIPUL SAU SI IL IMBATRANESTE.

    BINE, CRIN ARE DOAR 8 ANI MAI PUTIN, DAR INFATISAREA LUI INSPIRA MAI MULTA FRANCHETE…DACA VA CANDIDA LA PREZIDENTIALE SI VA INTRA IN TURUL DOI – IMPREUNA CU BASESCU PROBABIL- DACA VA OBTINE SPRIJINUL ACELORA CARE VOR FI VOTAT CANDIDATUL PSD S-AR PUTEA SA AVEM UN PRESEDINTE MAI CREDIBIL.

    NICOLAE HOLBAN

  5. Alina Says:

    Total de acord cu dvs.😀😀😀

  6. rivka65 Says:

    Draga Nae,
    Fara sa cunosc subiectul,tableta aceasta are acelasi umor ca in trecut.Tin sa precizez ca nu am vazut filmul care ti-a inspirat titlul .Nu am gasit versiunea amintita.Am inteles ca in toata politica romana se gaseste un politician mai convenabil care,credeti ca se va potrivi mai bine in functie.Si eu m-am aflat in pozitia aceasta,dar nu am fost ferita de dezamagiri ,cu atat mai mult ca tara mea e in situatie foarte dificila de existenta ,si de la alegeri a trecut o luna si juma si nu avem deocamdata nici guvern ,nici, ministri,avem o multime de teroristi ,si traim pe baza de minuni dumnezesti,un terorist a intodus intro parcare de mall explozibile care dadeau in aer totul,dar o defectiune la explozibil la denuntat.
    Draga Nae,imi inchipui ca floarea e Crin,dar numele e floare si inca foarte frumoasa.Cu pupaturi n-am inteles.Asa e in Europa,de altfel si la arabi,dar nu la noi .Ovreii nu se pupa.Dar tu de cine ai fost pupat,cunosc si eu?In orice caz e foarte bine sa auzim de bine.Se apropie pastele,deci se face acum curatenie totala.Si ce e cu tot anul.Ar fi bine daca s-ar curata numai de paste,ar fi mai ieftin.
    Deci necunoscand subiectul arborat ,te multumesti cu ce am comentat.
    Sa continuam sa ne iubim.
    Cu drag,
    R…..

  7. Nicolae Holban Says:

    DRAGA REBECA, IMI IMAGINEZ CE GREU ITI ESTE, MARTURISESC CA NU POT SA MA INPAC CU GANDUL CA ISRAELIENII- CARE AU RIDICAT DIN DESERT O TARA DE VIS, EI,ACEEASI CARE AU LAUREATI AI PREMIULUI NOBEL IN CELE MAI FELURITE DOMENII, CHIAR DACA SUNT CETATENI AI USA- NU REUSESC SA SE INTELEAGA INTRE EI- MA REFER, DESIGUR LA POLITICIENI- SI SA GASEASCA SOLUTII PENTRU STAVILIREA TERORISMULUI.

    CRIZA GLOBALA, DIN PACATE, NU E NUMAI ECONOMICA SI FINANCIARA, DUPA CATE INTELEG EU ESTE SI POLITICA. MI-E TEAMA CA SE VA TRANSFORMA SI INTR-UNA SOCIALA. PE UN ASEMENEA TEREN S-A NASCUT FASCISMUL- ASA A AJUNS HITLER LA PUTERE- ASA S-AU NASCUT TOATE REGIMURILE TOTALITARE, ASA AU IZBUCNIT MARILE CONFLICTE INTENATIONALE, RAZBOAIELE MONDIALE.

    NU SPUN NIMIC NOU, DAR VIRUSURILE CARE PATRUND IN CALCULATOARELE PENTAGONULUI, SE POT DOVEDI FATALE, CRED CA RAZBOIUL NU SE VA DUCE CU RACHETE SI ARME NUCLEARE, CI CU AJUTORUL CIBERNETICII…

    CINE NE POATE APARA? SA AUZIM DE BINE!

    P.S, ACUM CATEVA ZILE, MIRCEA GIOANA- PRESEDINTELE SENATULUI- CARE ESTE SI PRESEDINTELE PARTIDULUI SOCIAL DEMOCRAT-A DECLARAT CA. IN VREME CE ISRAELUL A TRANSFORMAT DESERTUL IN OAZE DE VERDEATA, NOI AM IZBUTIT SA TRANSFORMAM OAZELE IN DESERT…S-A REFERIT LA SITUATIA AGRICULTURII DINTR-O ZONA A TARII, DENUMITA ACUM SAHARA OLTENIEI…

    NICOLAE HOLBAN

Lasă un răspuns

