VOTATI PENTRU EUROPA!

Iata-ma agent electoral voluntar. Nu-mi ascund simpatiile de stanga, dar va asigur ca nu sunt in slujba nici unui partid, nici a unui candidat „independent”, nici a unui mogul sau oligarh care macina inchipuirile Presedintelui. Sunt un simplu cetatean roman si european, care isi va exercita dreptul de vot la 7 iunie, atunci cand vor avea loc alegerile pentru parlamentul european.

Sunt si eu dezamagit, uneori scarbit, dar niciodata nu-mi pierd optimismul. In definitiv, azi, de Ziua Europei, insusi faptul ca-mi pot asterne si in cadrul acestui blog randurile de fata fara a da socoteala decat constiintei mele, fara teama de nu stiu ce consecinte posibile, ca om liber intr-un stat liber, membru cu drepturi depline in UE, ma umple de satisfactie.

Nici pompa care insoteste prezentarea candidatilor. Nici discursurile noului limbaj de lemn ale unora. Nici prezenta celor mai inalti demnitari la sarbatoarea populara de la Simbra Oilor- unde tropaiau si se tucaiau cu imbujoratele si voinicutele osence. Nici plimbarile pe calul alb, tinut in frau de cavalerii transpitati care au ajutat-o pe blonda- si acum-tot mai plinuta Elena sa se aburce in sa. Nici ghionturile si coatele care au insotit- ca de obicei- „batalia” pentru cei patru cei  mici si berea aferenta a generosului si pitorescului Vanghele, „primarul care este”. Si nici multe altele de acest fel, nu-mi vor schimba hotararea de a pasi in fata urnelor, la 7 iunie.

Nici macar scenele penibile de la Brasov- oras emblema pentru Romania- in care oameni uitand de demnitate si bun simt, au stat la cozi de cu noaptea in cap si s-au bulucit pentru ” a prinde un bon” la medicii canadieni care distribuiau ochelari gratuit. Nici chiar prezenta pe sticla a acelorasi bataioase canale TV ale leaderilor sindicali pe care ii stiu de 20 de ani- aceiasi, dar acum nu numai mai batrani, dar si mai rotunjori, mai impliniti, unii dintre ei chiar deputati in partidele care ne guverneaza tara! Leaderi alesi (?) pe viata probabil, alaturi de analisti, jurnalisti si aceeasi politicieni de vitrina, gata la orice ora sa raspunda la orice problema, fie ca e vorba de economie, de finante, de educatie, de autostrazi-fantoma, de ecologie sau abuzarea copiilor.

Nu, nimic nu ma va opri, voi merge la vot la 7 iunie ! Deoarece am citit, am vazut- nu numai pe ecranul televizoarelor, ci si cu proprii mei ochi- cum se munceste in Parlamentul European . Singura mea stampila de pe cele cateva pasapoarte pe care le-am schimbat in decursul ultimilor doua decenii  este aceea a regatului Belgiei. Am fost la Bruxelles cu ceva ani in urma, inainte ca Romania sa fi incheiat programul de aderare la UE. Plenul inaltei Camere Europene, se umplea doar cand sunetul clopotelului ii anunta pe parlamentari ca urmeaza discutii , ca va fi votata o lege. Altfel, deputatii lucrau in comisii, primeau cetateni in audienta, activau in grupurile marilor partide europene unde erau afiliate partidele din tarile lor.

Vi se pare plicticoasa tableta mea de azi? Imi cer scuze, vreau doar sa amintesc conationalilor mei ca, in calitate de tara membra a UE, Parlamentul  nostru este obligat ca legile pe care le adopta sa fie conforme cu prevederile legilor votate in Parlamentul European.

Si acolo se munceste, nu gluma. Dorim ca Romania sa aiba un cuvant de spus in concertul tarilor europene? ( Scuzati sintagma de lemn !) Deschideti bine ochii, vedeti unde puneti stampila la 7 iunie. In forumul de la Bruxelles nu trebuie sa trimitem oameni care sa motaie in diverse dezbateri. Ar fi si greu, scaunele de acolo nu sunt precum comodele fotolii din impozanta Casa a Poporului.

In rest, sa auzim numai de bine !

Nicolae Holban


4 Răspunsuri to “VOTATI PENTRU EUROPA!”

  1. alina Says:

    Intr-adevar! Scaunele lor parca-s facute sa munceasca.. Pare-mi-se ca nu sunt facute pentru domnisoara a carei sigla e EBA, sau recentul eliberat din inchisoare, Becali.. La vot nu stiu daca ma voi duce.. depinde daca am pe cine vota.. Cei doi mentionati anterior fiind exclusi din start de pe „listele” mele..
    Ps: poate e un semn .. urmatorul meu examen este la DREPTUL UNIUNII EUROPENE🙂

  2. Nicolae Holban Says:

    MA BUCUR CA ESTI DIN NOU PREZENTA IN BLOGUL MEU…CU ATAT MAI MULT ACUM, CAND ESTI IN FEBRA UNEI SESIUNI DE EXAMENE.

    EXAMENELE VIN SI TREC, ALEGERILE ELCTORALE, DE ORICE FEL, DEASEMENEA….

    NU RATA NICI UN EXAMEN DIN VIATA TA! SUCCES!

    NICOLAE HOLBAN

  3. laur Says:

    interesant blogul dvs. l-am gasit de curand….bafta

  4. Nicolae Holban Says:

    STIMATE LAUR, VA MULTUMESC PENTRU APRECIERE SI URAREA DVS…

    VA INVIT SA MAI VIZITATI BLOGUL MEU, DE REGULA AM O TABLETA NOUA SAPTAMANAL, IN FIECARE DUMINICA.
    CU RESPECT,
    NICOLAE HOLBAN

Lasă un răspuns

