3767 PRIETENI

E mult, e putin? Nu-mi dau seama, judecati si dumneavoastra, acesta e numarul acelora care au deschis blogul meu . Prima tableta am scris-o in februarie 2008. Abia din luna mai a aceluias an, am inceput sa public, in fiecare saptamana, o noua insemnare. Azi, atunci cand am verificat ce corespondenti m-au onorat citindu-mi ultimul material- de fapt o reluare de anul trecut : „Omul cu bastonul”-am avut placerea sa intalnesc o noua semnatura .

Nu e prima oara cand imi scriu prieteni ai Internetului pe care nu-i cunosc. Dar corespondenta acestuia m-a impresionat indeosebi . Iat-o mai jos , cuvant cu cuvant, mi-am luat libertatea s-o inserez ca inceput la noua mea tableta de saptamana aceasta.

” SIMPLIS spune:

iulie 3, 2009 la 7:11 pm

Tata a inceput de cativa ani sa-mi povesteasca acelasi tip de intamplari. Normal, el nu se simte batran deloc, insa acum 40 de ani ii privea altfel pe cei de 70. Mie (am crescut si alaturi de o bunica ce a atins 90 si mi-a bucurat copilaria cu sute de povesti de viata) imi face placere sa-i ascult pe cei cu care unii nu mai au rabdare. Motiv pentru care o sa revin aici.
Numai bine!”

Si iata ce i-am raspuns eu.

iulie 4, 2009 la 3:02 pm

DRAGA SMPLIS, M-AU IMPRESIONAT VORBELE TALE PLINE DE CALDURA. DUPA CATE IMI DAU SEAMA, ESTI UN TANAR SENSIBIL, AM IMPRESIA CA ESTI O DOMNISOARA BINECRESCUTA SI POLITICOASA .

INTR-ADEVAR, DIN PACATE UNII NU MAI AU RABDARE SA ASCULTE PE ACEEA TRECUTI DE 7o SAU 80 DE ANI, POATE SI NOI SUNTEM  DE VINA, IN DORINTA NOASTRA DE A-I AJUTA, DE A-I SFATUI, PAREM UNEORI PISALOGI. SI POATE CHIAR SUNTEM. DIN PACATE,  SUFERINTELE NOASTRE NE FAC SA FIM,  CATEODATA,  MOROCANOSI, URACIOSI.

E BINE CA ESTI INGADUITOR (INGADUITOARE) CU NOI, TOTI AM FOST TINERI, ENTUZIASTI, DAR SI CEI CARE AZI SUNT IN
FLOAREA VARSTEI, INEVITABIL VOR IMBATRANI SI EI. SI ATUNCI?

MA BUCURA PROMISIUNEA DE A REVENI IN BLOGUL MEU. TE ASTEPT CU PLACERE, DE REGULA SCRIU O TABLETA NOUA IN FIECARE SAPTAMANA, DE OBICEI IN FIECE LUNI.”

Ar mai fi ceva de adaugat? Multe. Dar nu risc astfel sa devin, la randu-mi, pisalog?  Cine are azi timp sa participe la  plicticoase litanii? Lumea se grabeste, TIMPUL SE GRABESTE. Unii simt povara anilor, nu se pot impaca – atunci cand numara toamnele pe care le-au lasat in urma- cu inevitabila putinatate a primaverilor pe care le mai au in fata.

Marturisesc. Si eu ma numar printre acestia din urma. Daca-ti petreci vremea gandindu-te la anii care au trecut, – buni, rai, cum au fost, nimeni nu-si alege anul in care se naste- pierzi din dulceata timpului pe care il mai ai in fata.   Nimeni nu poate sti ziua in care PLEACA- viata este si o dulce si o amara povara. Ea trebuie traita in asa fel, incat inevitabilul SFARSIT sa te gaseasca in viata.

E motto-ul unui roman pe care l-am scris si publicat acum vreo 20 si ceva de ani. Ma gandesc ca azi- cu toate mizeriile unei existente pe care o speram mai frumoasa- motto-ul acesta e mai valabil ca in epoca pe care l-am inserat in capul paginii unui roman care se chema „Cabina de montaj”.Motto strecurat sub nasul unei cenzuri care- simtind adierea finalului unei epoci muribunde- inchidea si ea ochii. Cel putin din cand in cand.

In rest, sa auzim numai de bine !

Nicolae Holban

10 Răspunsuri to “3767 PRIETENI”

  1. alma Says:

    draga nae, ai dreptate! dupa o anumita virsta problema este nu numai sa te ocupi de junghiurile si indispozitiile virstei ci sa-ti umpli timpul in asa fel incit sa simti,pina in ultima clipa,ca traiesti! ma bucur ca tehnologia moderna iti da prilejul sa continui a fi activ pe terenul scrisului,imbogatind cu „povestile” si observatiile tale, pe cei care vor sa asculte!
    deci, sa fim sanatosi si activi!

  2. Nicolae Holban Says:

    ASA E DRAGA ALMA ! DAR E AL NAIBII DE GREU…BATRANETEA E SI STARE DE SPIRIT…DACA TE CONTR
    OLEZI- ATUNCI CAND NU INTERVINE LA MIJLOC SI O PROBLEMA DE SANATATE- TOTUL PARE IN REGULA…

    CORESPONDENTA PE BLOG A DEVENIT „TOIAGUL” PE CARE SE SPRIJINA MULTI OAMENI IN VARSTA…E UN SENTIMENT DEOSEBIT, OAMENI DESPRE CARE NU STII NIMIC, ITI IMPARTASESC GANDURILE, TE INCURAJEAZA…

    SANATATE SI VOIE BUNA,

    NICOLAE HOLBAN

  3. rivka65 Says:

    Draga Nae,
    Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic,ai putin exagerat cu titlul,in rest nu pot sa nu fiu de acord.36..de….probabil ca exact in secundele acestea s-a schimbat numarul.Amici ar mai merge,dar prieteni?Colegi,vecini,orice ,dar la prietenie nu as merge.Nu am de gand sa fac filozofie pe tema prieteniei.Internetul e o comunicatie,legatura intre oameni cu aceleasi idei,sau idei diferite.Mi-am facut cunostinte prin internet si am gasit si prieteni dupa lungi convorbiri.Partea proasta e ca nu poti da incredere in aceste prietenii ,cand nu sti daca persoana anumita e intradevar tanar sau batran,femeie ,sau barbat,caci internetul ajuta sa porti o masca si sa devii ceeace nu puteai sa fii cu adevarat.
    Deci ,nu am incredere in acest fel de prietenie.Si daca as avea ce ar mai ramane cu adevarata prietenie.Cat timp a trebuit sa inconjuri lumea?
    Posta intre tari dura saptamani.Avionul si telefonul a scurtat departarile.
    Internetul aproape ca a anulat distantele.Si cu toat acestea sa fim si moderati.Prietenia o gasim altfel.
    Cu drag,
    R…..

  4. Nicolae Holban Says:

    AI SI NU AI DREPTATE…INTR-ADEVAR, NUMARUL ACELORA CARE AU DESCHIS BLOGUL MEU A AJUNS , IN CLIPA IN CARE ITI SCRIU, LA PESTE 3800…NU-MI FAC ILUZII, NU TOTI ACEEA CARE AU ACCESAT BLOGUL AU FACUT-O PENTRU A MA CAUTA PE MINE, AU NIMERIT ACCIDENTAL, AU CITIT SAU NU, AU FOST DE ACORD SAU NU. UNII SI-AU SPUS PAREREA, ALTII AU TRECUT INDIFERENTI, PREA GRABITI, LENESI LA SCRIS, OR- PUR SI SIMPLU- NU CUNOSC „MECANISMUL” DE A RASPUNDE…

    AM FOLOSIT CUVANTUL PRIETENI IN SENZ LARG, LA NOI ACEST CUVANT SE FOLOSESTE PENTRU A NUMI PE INTERNAUTI, ADICA PE TOTI ACEEA CARE SI-AU FACUT DIN LUMEA VIRTUALA UN UNIVERS PROPRIU. NU SE CUNOSC INTRE EI, NU STIM DIN CE TARA SUNT, DACA SUNT TINERI SAU BATRANI, FEMEI SAU BARBATI, CE STUDII AU, DOAR FAPTUL CA, LA UN MOMENT DAT, AU FOST IMPREUNA CU TINE, INSEAMNA MULT, IN LUMEA NOASTRA GRABITA.

    CE-I MAI POATE UNII AZI PE FUNDAMENTALISTII ISLAMICI CARE AU DISTRUS MITUL INVICIBILITATII USA- ODATA CU DARAMAREA TURNURILOR GEMINI- CU FUNDAMENTALISTII ISRAELIENI CARE AU PUS LA CALE ASASINAREA LUI ITHHAC RABIN?

    PENTRU A SUPRAVIETUI, EU CRED CA OAMENII TREBUIE SA GASEACA UN MIJLOC DE A SE INTELEGE DEASUPRA FRONTIERELOR, A CREDINTEI, A IDEOLOGIEI. ESTE INTERNETUL ACEST NOU INSTRUMENT? NU STIU, VOM VEDEA.( E UN FEL DE A SPUNE, CINE POATE TRAI O VIATA ATAT DE LUNGA? )

    S-AR PUTEA CA – DUPA MII SAU SUTE DE MII DE ANI- ARHEOLOGII SA DEZGROAPE CALCULATORELE MILENIULUI TREI SI SA SE INTREBE CE CIVILIZATIE A DOMINAT LUMEA NOASTRA.

    SA SPERAM CA VOR AVEA CUVINTE LA FEL DE FRUMOASE DE SPUS CA SI DESPRE CIVILIZATIA VECHIULUI EGIPT, A ELADEI SAU ROMEI ANTICE, CU TOATE ORORILE CARE S-AU PETRECUT SI IN VREMURILE ACELEA TULBURI.

    CU PRITENIE,
    NICOLAE HOLBAN

  5. simplis Says:

    Ca sa elimin din start dilema tanar/tanara ma prezint un pic: http://simplis.wordpress.com/despre-mine .
    Ma bucur ca v-au impresionat cuvintele mele. Dar mai mult ma bucur ca v-am facut sa va ganditi la prieteni. Ca ne considerati prieteni, pe mine si pe ceilalti care v-au vizitat blogul, mi se pare o dovada de… ospitalitate. Am intrat la dumneavoastra in casa si ne primiti cu bratele deschise – e de admirat! Dati-mi voie sa va consider, la randul meu, un prieten.
    Numai bine!

  6. Nicolae Holban Says:

    DRAGA SIMPLIS, DILEMA AM REZOLVAT-O PARTIAL. SUNT IMPRESIONAT DE CUNOSTINTELE TALE CULINARE, PRECUM SI DE PRICEPEREA DE A-TI ILUSTRA BLOGUL.

    INTELEG CA NU POTI FI O TANARA DOMNISOARA ! DAR TANAR ESTI- CEL PUTIN PRIN SPIRIT , INVENTIVITATE SI…SENSIBILITATE. MA BUCUR CA MI-AM FACUT UN NOU PRIETEN, SUNTETI ORICAND BINEVENIT „IN CASA MEA” , CUM NUMITI DVS. BLOGUL MEU.

    SCHIMBUL DE OPINII, DE IDEI- CHIAR DACA NU COINCID INTOTDEAUNA- NE FAC VIATA MAI FUMOASA, INDIFERENT DE VARSTA .

    CU STIMA, NICOLAE HOLBAN

  7. Anonim Says:

    Nae draga,

    Am citit cu placere citeva din tabletele tale. Cu ocazia asta am aflat ca ai implinit 80 de ani!! si ca, casele de odihna de langa Brasov sint la inaltime si soselele nu au chiar atitea gropi cit se plinge lumea. Felicitari si la mai multi ani fericiti alaturi de Viorica ( ad mea v’esrim esrim k’mo esrim este minimum ce va urez) Tineri la inima sinteti mea ahuz (100%).

    Cultul personalitatii nu o sa moara niciodata. Ceausescu sau Basascu sint nimic pe linga cioara din America. Uita-te cum il ridica in slavi aici si pe el si pe nevasta-sa.

    Cu drag,
    A.

  8. Nicolae Holban Says:

    DRAGA A, DACA TABLETELE DIN BLOGUL MEU AU INTERESAT SI UN CANADIAN NU MA POATE DECAT MAGULI.

    MULTUMESC PENTRU CALDELE TALE URARI, MA VOI STRADUI SA LE ADUC LA INDEPLNIRE. CAT DESPRE FAPTUL CA CULTUL PERSONALITATII NU MOARE NICIODATA, E DE DISCUTAT. BASESCU NU POATE FI PUS IN ACEEAS OALA CU CEAUSESCU, EL NU ESTE DICTATOR, TRAIM INTR-UN STAT DE DREPT, MEMBRU AL UNIUNII EUROPENE, SUNTEM ALIATI SI CU VOI, PRIN NATO. DAR BASESCU ARE VELEITATI AUTORITARISTE SI ASCENSIUNEA LUI CRED CA TREBUIE OPRITA DIN FASA.

    CAT DESPRE „CIOARA” DIN AMERRICA DE CARE VORBESTI TU…SUNT OARECUM ULUIT, DE UNDE PANA UNDE SENTIMENTE XENOFOBE LA UN OM CARE A SIMTIT PE PIELEA LUI- CAT A FOST IN ROMANIA- UNDE POATE DUCE O POLITICA RASISTA, CUM ERA ACEEA DIN TIMPUL DICTATURII ANTONESCIENE.

    CEEA CE POATE FACE CINEVA- FIE EL UN OM DE RAND SAU LEADER POLITIC- CRED CA NU POATE FI JUDECAT DUPA CULOAREA PIELII.

    CU SCUZE PENTRU SPUSELE MELE DIRECTE-CARE SPER CA NU TE-AU SUPARAT, PE TINE, TRAIT IN OCCIDENTUL DEMOCRAT- TE INVIT SA-TI FACI TIMP SI SA MAI VIZITEZI BLOGUL MEU. M-AR BUCURA SA SI COMENTEZI CELE SCRISE, INDIFERENT DE OPINIILE TALE CARE POT SA NU COINCIDA CU ALE MELE

    NICOLAE HOLBAN

  9. Alina Says:

    Domnule Holban, ma bucur, ca si dvs, sa vad aceste cifre si mai ales.. ma uit si vad cate insemnari ati strans din febr. 2008.. sunt o multime de amintiri frumoase si comentarii acide sau placute care aduc un zambet pe buze. La si mai multi prieteni si la cat mai multe articole bogate!

  10. Nicolae Holban Says:

    DRAGA ALINA, MA BUCUR SA TE AFLI PRINTRE PRIETENII MEI….

    ITI MULTUMESC PENTRU APRECIERI, SPER SA MAI POT SCRIE MULTE INSEMNARI…CAND VOI AJUNGE LA 100, VOM MAI DISCUTA !

    CEL MAI MULT MA BUCURA COMENTARIILE, MULTE DINTRE ELE IMI ARATA CA MAI AM CEVA DE SPUS…

    NICOLAE HOLBAN

Lasă un răspuns

