UNU, UNU, DOI- URGENTE !

„Ciuc, inca una si ma duc !” Foloseam sloganul acesta- „imprumutat” de la o populara marca de bere- pentru a relata inca o intamplare cu talc din Covasna, inainte de a incheia serialul despre oamenii din statiunea unde imi petrecusem o placuta vacanta. Dar m-am gandit ca, tot aici, am trait o experienta pe care merita s-o fac publica. Nu inainte insa de a relata un scurt si neplacut preambul.

Cu patru-cinci zile mai devreme, pe cand ne aflam in febra pregatirilor de plecare in aceasta vacanta, am primit un telefon de la Spitalul de Urgenta prin care eram anuntati ca o fosta colega a sotiei mele- o doamna trecuta si ea binisor de 80 de ani- se afla internata acolo, dupa un accident in urma careia suferise o fractura de sold. Ramasa singura , fara famile sau alti prieteni mai apropiati, ea apelase nu odata la sprijinul sotiei mele. Bun ! Nu mai amintesc de agitatia consoartei- olteanca iute si aspra la vorba uneori- dar gata sa sara in ajutorul cuiva in nevoie. Dupa numeroase drumuri intre spital, locuinta colegei aflate in celalalt capat al orasului si completarea, dupa sfatul inimosului medic Sebastian Oprescu – nici o legatura cu ghidusul primar general al Capitalei!- al unor formulare care sa asigure bolnavei, dupa intoarcerea la domiciliu, asistena sanitara necesara, am plecat si noi in asteptata vacanta.

Si iata ca , intr-o zi de vineri, pe la ora 10 dimineata, suna telefonul mobil al sotiei mele. Curata minune, l-a descoperit repede printre obiectele carate in incapatoarea poseta dotata cu buzunarele si fermoare. Asistenta sociala ii comunica, cu regret, ca nu poate intra in locuinta – in care,  intre timp, fuesese adusa pacienta eliberata din spital dupa o interventie chirugicala reusita- urmand sa continue un tratament la domiciliu. „Nu raspunde nimeni, usa e incuiata, niste caini maidanezi erau sa ma rupa, noroc de soferul de pe ambulanta care m-a scapat.”

Dupa vestea asta buna, ce mai era de facut? Cui sa te adresezi, pe cine sa intrebi ce si cum? Imi vine o ideie : ce ar fi sa apelez la Serviciul de Urgenta, la 112 ? Oarecum timorat- in ce calitate intervin, de aici, din Covasna, sa cer ajutor pentru o persoana aflata in Bucuresti, despre care am aflat ca e blocata in casa, fie ca nu vrea sa deschida usa, fie ca nu poate sa o faca, fie ca, Doamne fereste, a patit ceva? Si totusi sun!

Ei bine , dupa ce o operatoare mi-a ascultat cu rabdare povestea cam  incalcita,   o voce calma, feminina, ma roaga sa nu inchid, ma va …transfera Bucurestiului, sa repet apelul.  Ca sa n-am impresia ca am fost abandonat, in receptor imi susurau accente muzicale. „Alo, aici Bucurestiul, va ascult!” De data asta o voce barbateasca. Si torn povestea, din ce in ce mai incredintat ca sunt cel putin ridicol. La nu stiu cate minute, dupa statistici, se intampla crime, violuri, iau foc case si se fura bancomate cu seifuri cu tot, dispar copii si soferi beti gonesc ca bezmeticii…si eu vorbesc despre  o posibila situatie critica in care se afla o femeie in varsta , dspre caini maidanezi si o asistenta sociala speriata.”Numele?” „Holban” „Asta stim, cunoastem si numarul mobilului dumneavoastra. Numele doamnei bolnave !” Avea „domna bolnava” un nume greu de retinut, chiar pronuntat  litera cu litera, se nascuse undeva prin Basarabia.

Pe scurt, dupa ce am dat adresa, fara numarul apartamentului, mentionand doar ca e la parter si ca  la fereastra are gratii si in locuinta latra niste caini, am fost convins ca m-am facut de ras, sperand din toata inima ca nu voi primi si vreo amenda usturatoare. Va vine sa credeti sau nu, peste numai vreo douazeci de minute pimesc un telefon. Aflu ca pompierii” au patruns in locuinta doamnei, fara a distruge usa, ca doamna e bine, doar putin speriata.” Peste alte zece minute primesc un nou telefon .”Aici SMURD, Bucuresti. Doamna a refuzat reinternarea in spital, promitand ca, pe viitor, va permite asistentei sociale sa intre in casa .”

Suntei dezamagiti, dragi prieteni? V-ati fi asteptat ca in tara noastra in care toate par a merge de-a-ndoaselea, in care toata lumea se cearta cu toata lumea- cel putin la televizor!- autorul acestui blog ,  care critica si el de multe ori cate una sau alta, sa fie cuprins de o mandrie patriotica la gandul ca o institutie  a statului merge bine?

Asi mai avea ceva de adaugat.  Creatorul SMURD-ului este un medic care a facut studiile in Romania, este cetatean roman, dar il cheama Raed Arafat.

In rest, sa auzim numai de bine !

Nicolae Holban

?”

4 Răspunsuri to “UNU, UNU, DOI- URGENTE !”

  1. DOR Says:

    Cunosteam povestea, caci am fost cu voi in vacanta la Covasna, dar mi-a placut mult cum ai relatat totul. Este aproape incredibil, ca asa ceva s-a intamplat in Romania;. deci mai avem sperante de mai bine.
    Pana data viitoare,
    Cu multa prietenie, Pa
    Dor

  2. Nicolae Holban Says:

    STIMATA DOR, PROMPTITUDINEA DVS. MA IMPRESIONEAZA. COMENTARIILE SUNT PERTINENTE SI LA OBIECT, ELE SOSESC APROAPE IMEDIAT CE PUBLIC O NOUA TABLETA.

    VA MULTUMESC, SPER CA SI IN VIITOR SA-MI ACCESATI BLOGUL SI SA COMENTATI INSEMNARILE MELE, CRITICANDU-LE- DACA SOCOTITI NECESAR- NIMIC NU POATE FI MAI BUN PENTRU SANATATEA NOASTRA SPIRITUALA DECAT UN SCHIMB DE IDEI, DE OPINII, FACUT PE UN TON CIVILIZAT.

    CU PRIETENIE, Nicolae Holban

  3. Elena Says:

    Acum,că ati devenit,,Nasul,,blogului meu,care tocmai s-a născut,vă închipuiti,d-le Holban,cu cât entuziasm îmi voi scrie comentariile în această pagină.Cunosc si eu foarte bine subiectul,fiind de fată când se derula discutia telefonică dela distantă pe această temă,discutie în care era aprig(cu conotatii pozitive) prinsă sotia dvs.Ba,mai mult,mi-am folosit talentele,,paranormale,,ca un mic aport la linistirea domniei sale,atât de determinată să ajute.Într-o notă ceva mai gravă discutând,problema este foarte serioasă;aproape că ne-am blazat,spunând,atunci când ceva nu merge că….doar trăim în România.Îmi este teamă că s-au împutinat factorii cu determinare să facă ceva pentruca lucrurile să se schimbe în bine.Cei care au puterea de decizie au…alte treburi.Cei care ar putea avea o oarecare influientă,,,societatea civilă,,(care nu prea se vede)se împart în doua:fie aserviti,fie scârbiti.Este păcat să ajungem o tară de nesimtitori,pentrucă,în mod obiectiv defectele de acest fel,ca si virtutile,nu sunt apanajul unui popor sau al altuia,ci sunt distribuite aleator.Este necesară o cotitură în constiintele celor despre care am vorbit mai sus,si nu numai,pentruca un lucru normal,bine făcut să nu mai fie o exceptie.Gânduri bune pentru toti ce care scriu în această pagină.Elena.

  4. holban08 Says:

    DRAGA ELENA, MA BUCURA VIZITELE DVS. LA BLOGUL MEU.

    VA MULTUMESC PENTRU COMENTARILE INTERESANTE, CU ACCENTE PERSONALE…

    VA MAI ASTEPT, CU PLACERE SI INTERES

    Nicolae Holban

Lasă un răspuns

