SA-MI FIE RUSINE, SUNT UN GRASAN !

Recunosc cu umilinta, atunci cand grijulia mea sotie, alarmata de numarul mereu mai mare de pantaloni, atarnati pe umerase in dulap,  care refuzau sa-mi mai cuprinda mijlocul , mi-a atras atentia ca ceva nu e in regula cu mine, nici atunci cand si  o distinsa doamna doctor s-a uita mustrator la pantecelul meu, amintindu-mi ca cele cateva kilograme in plus fac ca inima mea, deja ranita,  sa-mi dea din nou de furca, nu m-am simtit atat de rusinat ca in ziua cand mult iubitul si stimatul nostru Presedinte pe nume Traian- Dumnezeu sa-l aiba in paza !- printr-o delicata metafora m-a comparat cu un om gras de vreo 200 kilograme , incalecat fara rusine pe umerii unui om slabut, biata economie romaneasca. Si m-a anuntat, sec, ca-mi va reduce pensia cu 15 la suta. Deoarece masura aceasta nu putea scoate Romania din criza, a ras tot atata si din ajutorul de somaj, avand grija ca si bugetarii sa scoata de pe carduri cu 25 la suta mai putini lei in fiece luna. Adica functionarii publici, dar si medicii, profesorii, politistii, militarii, tot ce misca in tara asta, frunza, ramul, ca in exaltatul vers eminescian.

Putem fi mandri, noi pensionarii, ca am fost in sfarsit bagati in seama alaturi de atatia „calareti” grasi care zugruma economia bietei noastre tarisoare. Jos de pe grumazul celor harnici care asuda tragand din greu la jug, in vreme ce noi trandavim la soare, vara, prin parcuri, iarna pazind caloriferele subventionate, primavara  bucurandu-ne de mireazma salcamilor si toamna  zgribulindu-ne sub plapumile de lana! Ce griji avem ? Asaltam cabinetele medicale si ne plimbam cu retetele compensate de la o farmacie la alta, din cand in cand ne rasfatam prin saloanele de spital, chiar cate doi in pat , numai sa jecmanim Statul, ne plimbam prin bogatele hiper-marketuri, sprijiniti de carucioarele in care punem doua-trei iaurturi, o paine si 200 sute grame de parizer,  incurcand lumea la cozile de la casa de marcat in pragul zilelor de sarbatoare.

Noi ne-am facut datoria, atat, ce mare lucru! Am construit hidrocentrale, uzine,  orase si am ridicat a doua cladire ca suprafata de pe glob, am taiat un canal de la Dunare la Mare ce poate fi vazut si din spatiu de catre astronautii care gonesc spre Statia Interplanetara, am faurit un metrou prin forte proprii, am inghetat la cozi pentru orice da Dumnezeu sa se „bage” in Alimentarele prafuite. Ne-am casatorit si am crescut copii,ne jucam cu nepoteii,  am platit impozite- inclusiv cele de Asigutari Sociale- unii au umplut si puscariile pentru convingerile lor politice, altii au scapat ca prin miracol din Trenurile Mortii sau lagare in vremea holocaustului.

Nu toti avem stofa de eroi, dar nu putini si-au plans copiii cazuti in zilele Revolutiei din decembrie.  Si cine a votat leaderii care au adus tara noastra in NATO si in Uniunea Europeana? E greu, e criza. Nu numai la noi, in lumea intreaga. Dar trebuie sa platim, din nou, cei multi si saraci, pentru incompetenta, birocratia, lacomia guvernantilor ?

Vreau sa cred ca vom apuca sa traim si vremuri mai bune. Acum, cand fac publice aceste randuri , se sarbatoreste Ziua Europei. Mai sunt oameni care isi aduc amimte ca , in 1877, Romania devenea independenta, ca stramosii nostri si-au varsat sangele pentru a cuceri redutele otomane de la Plevna, Grivita sau Vidin? Suntem cetateni europeni, putem calatori de la un capat la altul al continentului, de la Marea Neagra pana la Oceanul Atlantic fara pasaport, doar cu un act de identitate, dar nu trebuie sa uitam ca suntem si cetateni romani. Si daca Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga si in traista, apoi nici organismele europene nu pot ridica Romania care are acum parte de o carmuire stramba, lipsita de imaginatie.

Domnule Presedinte Basescu Traian, domnule prim-ministru Boc Emil, eu, cetateanul Holban Nicolae, imi cer respectuos scuze ca, in aceasta luna, in ziua de 26, voi implini 81 de ani si ca primesc pensie, cand mai buna, cand mai rea, ca in perioada de tranzitie, de peste doua decenii, dupa ce am muncit aproape o jumatate de secol.  Tinand seama ca am depasit  media de viata din tara noastra, va rog sa binevoiti a scadea nu numai 15 la suta din pensia mea. Intelegeti ce vreau sa spun? Undeva, intr-un colt umbros al Capitalei, unde e liniste si pace, ma asteapta un petec de pamant care nu e revendicat de nimeni. Sau poate il ravneste cineva dintre guvernanti?

In rest, sa auzim numai de bine !

Nicolae Holban

3 Răspunsuri to “SA-MI FIE RUSINE, SUNT UN GRASAN !”

  1. evelics Says:

    Revolta pentru ceeace se intampla este atat de mare,incat cu greu m-am putut hotari sa scriu despre acest subiect si incerc sa ma autocenzurez pentru a pastra o exprimare decenta.Imi vine in minte un lucru pe care il voi scrie aici si anume faptul ca viata mea activa,ca platitor de contributii de tot felul la bugetul statului(inclusiv pentru pensie),a cuprins cam 35 de ani toti in slujba energeticii romanesti.Am fost in acest timp printre cei care au conceput Centrala Nucleara dela Cernavoda,aceea care le da acum baietilor destepti (protejati de marele carmaci)energie ieftina pe care o folosesc cu dibacie penru a-si rotunji conturile.Va dati seama ca ma refer aici la ,,slabanogii ”care ne duc in spate pe noi,grasanii,care platim un pret mult mai mare pentru cele cateva becuri pe care le avem in casa.Lasitate si cinism;aceste doua vorbe caracterizeaza cel mai bine comportamentul celui care are,, marele curaj” de a arunca toata povara saraciei cauzate de incompetenta si de lacomia celor care conduc, pe umerii unor oameni fara aparare,cu zambetul(scuzati,ranjetul)pe buze,parca anuntand rezultatul unei gandiri profunde ce a rodit solutii salvatoare pentru sarmana tarisoara.Si cand te gandesti ca se spunea despre tara asta ca este binecuvantata de Dumnezeu…..

  2. DORA Says:

    Grozav articolul in legatura cu reducerea pensiilor etc.
    Ai punctat cu mult umor toata contributia noastra de o viata la binemeritata pensie.
    Ai mers la tinta, fara a jigni prea tare pe cei vinovati. Ai fost (si esti)foarte spiritual. BRAVOS !
    Cu drag, Dorina

  3. Nicolae Holban Says:

    VA MULTUMESC PENTRU CONTRIBUTIA LA DEZVOLTAREA IDEILOR DIN TABLETA MEA. CEL PUTIN RANDURILE AUTOBIOGRAFICE ALE LUI EVELICS SUNT DE-A DREPTUL SENZATIONALE, POT CONSTITUI UN BUN INCEPUT PENTRU TOTI ACEIA CARE VOR AVEA BUNAVOINTA SA RASFOIASCA BLOGUL SI SA DEPENE IN COMENTARIILE LOR AMINTIRI DIN TOT CEEA CE AU FACUT PENTRU DEZVOLTAREA TARII NOASTRE.

    CU STIMA,
    Nicolae Holban

Lasă un răspuns

