CONU`MITICA FATA CU JUSTITIA

Duminica trecuta  Florina- simpatica doamna care ne aduce laptele si branza de vaci de care sunt satul pana peste poate- ne-a inveselit din nou dimineata, povestindu-ne despre alte ispravi ale bravului ei sot alaturi de care convietuieste de vreo trei decenii. Trebuie sa stiti ca aceasta energica si micuta Florina are niste ochi verzi care l-au bagat in boala pe conu`  Mitica de cand era inca tovaras, un fel de sef  administrativ la un Institut de Cercetare si actuala sa consoarta lucra la contabilitate, la calculator. In anii aceea nici nu-si imaginau ca se vor retrage la casa parintesca din comuna Berceni si vor deveni fermieri in toata regula, cu un grajd care adaposteste sapte vacute- cum le alinta Florina- mare iubitoare a acestor blande rumegatoare. Dupa parerea mea, daca ar fi vrut si ar fi avut putina sansa, putea ajunge o actrita de comedie de mare succes. Cand ne povesteste  ce se mai petrece in lumea reala in care traieste, imbraca haina oamenilor despre care vorbeste, cu umor si talent de poti jura ca-i ai in fata ta.

„Sa vedeti ce-am patit- zice Florina- acum cateva zile ma nimeram in casa, pazeam o mancare care da in clocot, cand il aud pe Mitica : „Unde esti, vino repede!” Mi-a sarit inima din piept, stiam ca mama e cam suferinda. Am lasat mancarea care avea sa se faca scrum, fug in curte, Mitica al meu stana de piatra la poarta, alb la fata invartind in maini un plic pe care i-l lasase postasul. „Florino, ce-ai facut?” Imi intinde nenorocitul de plic cu antetul Curtii de Apel Bucuresti pe care el nici nu indraznise sa-l deschida. „N-am facut nimic, ce-ti trece prin cap !” „Te pomenesti ca ti se trage de la biletul de autobuz pe care nu l-ai aratat controlorului!” „Vezi-ti de treaba, omul ma stia, m-a crezut ca l-am ratacit prin buzunare !” Mitica se uita pierdut la mine, el ma si vedea legata si condamnata, de ma bagase si pe mine in sperieti. Deschid plicul, citesc hartia oficiala si nu-mi vine sa cred….va amintiti ca acum vreo doi sau trei ani m-am nimerit la Meri- mezina lor, acum sefa filialei unei mari banci- atunci cand i-au spart hotii usa de fier a apartamentului si i-au furat  mobilul pe care il uitase acasa , de aia m-au sunat vecinii pe mine, ca Meri nu raspundea la telefon, s-o anunte ca usa e dechisa si in casa vraiste totul…

Ei bine, in hartia aceea eram anuntata -dupa trei ani ! – ca nu s-a putut dovedi nici o spargere si ca, in consecinta, procesul a fost inchis ! Eu semnasem reclamatia ca Meri era la servici si habar n-avea, toti vecinii din bloc au vazut usa sparta, politistii au fotografiat si au manjit cu negreala peste tot in cautarea amprentelor si eu stam acum la judecata lui Mitica al meu. E un munte de om, dar temator din cale afara. „De ce te-ai bagat, de ce-ai semnat, nu ti -am spus ca nu vreau sa am de-aface cu autoritatile?” In seara aceea n-a mai adormit la stiri la televizor, de nervi probabil. Si da Dumnezeu ca asculta o stire care l-a facut sa nu mai doarma toata noaptea. Cum ca soferii care nu si-au platit taxa de drum sunt depistati prin radarele instalate pe soselele nationale si amendati cu amezi usturatoare, el a inteles chiar ca e vorba si de puscarie.

Se intoarce Mitica a doua zi de la treburile lui si-mi da o chitanta. „Tine-o bine, sa mi-o dai la nevoie. Ma uit la ea, ma apuca toate cele. „De ce arunci banii Mitica, tu n-ai fost cu masina pe vreun drum national in cei douazeci de ani de cand ti-ai luat permisul, si ai platit  taxa si pe un an inainte !” Se uita Mitica la mine cu mila. „Ce vorbesti? Dar cand ma duc duminica din Berceni la Bucuresti, nu traversez intersectia trecand pe soseaua nationala?”

In ceea ce ma priveste, eu tind sa-i dau dreptate lui conu` Mitica. La unele sectii de politie doar daca il duci de mana pe hot, il ancheteaza, de-au ajuns nemernicii sa comita spargeri in ziua mare, fara pic de teama. Fura din banci, fura din biserici, fura de peste tot. Asta-i doar plevusca, daca ne gandim la ceea ce au furat si jecmanesc in continuare si grangurii, te apuca ameteala. Ce sa mai vorbim de zecile de mii de procese care sunt programate doar pentru a se stabili un nou termen de judecata si dureaza ani de zile?

In rest, sa auzim numai de bine!

Nicolae Holban

Un răspuns to “CONU`MITICA FATA CU JUSTITIA”

  1. evelics Says:

    Că ne fură un hot din apartament devine infinit mai important decât că ne fură ai de sus chiar tara,bucăti,bucăti.Nu de alta,dar în primul caz putem da ochii cu hotul si riscăm să-i închidem de tot.Si se mai si confirmă zicala care spune:„cămasa este mai aproape decât haina”.În cel de al doilea caz,este imposibil să dăm de hoti.Ei sunt păziti de legi si de cei pusi să păzească aplicarea legilor.Gânduri bune,E.

Lasă un răspuns

