CE ESTE IUBIREA ?

Zilele trecute am primit un e-mail de la o distinsa doamna, directoarea librariei de carti elecronice CORECT, prin care m-a anuntat ca unul din romanele mele reeditate de ed. Virtual  – http://www.corectbooks.com- a fost selectionat pentru a fi recomandat in cadrul unei actiuni in perioada dintre Valentine `s Day si Dragobete. Fireste, ma simt onorat si m-am gandit sa-mi fac cunoscuta bucuria ca volumele mele- alaturi de cele ale fratelui meu Sorin Holban- se afla in rafturile unei librarii care poate fi vizitata de sute de milioane de internauti din intreaga lume, librarie unde pot fi intalniti pana acum si alti 413 prestigiosi autori romani cu 1o53 titluri. Bucuria imi este umbrita de faptul ca Sorin Holban , din pacate, nu mai este in viata, el s-a stins la numai 11 luni dupa moartea sotiei sale, Antoaneta , rapusa de boala nemiloasa a secolului, dupa o lunga si grea suferinta. Cu o saptamana inainte ca Antoaneta sa inchida ochii, Sorin , alaturi de ea aflata in coma pe patul de suferinta, a scris si i-a citit ultima sa poezie “Mana  ta “. Pe chipul Antoanetei , care capatase culoarea nemuririi au inceput sa siroiasca lacrimi. Sa-l fi auzit ea pe Sorin al ei pe care-l ingrijise cu grija si dragoste, grija de mama si dragoste de sotie ? Dumnezeu stie!

Mi se pare nimerit ca- la intrebarea adresata  de editura autorilor selectionati sa raspunda la intrebarea „CE ESTE IUBIREA?” sa fac sa se auda si vocea lui Sorin, publicist, prozator, damaturg si poet remarcabil, republicand in acest blog ultima lui poezie aparuta in „Jurnalul de Bucuresti” la 14 martie 2003.

MANA TA

(Iubitei mele sotii, a carei suferinta nemeritata

imi sfasie inima)

Da-mi mana ta – ca in adolescenta

Drumul in doi ne fie taina fasta

Pierit sa-ti dau o sarutare casta

S-o simt arzand in mine  cu violenta.

Da-mi mana – toiag de nemurire

Sa-mi sprijin disperarea si speranta

Sa ma inchin tinand in frau balanta

La chipul tau cioplit in amintire.

Da-mi mana ta – cand frigul ma-mpresoara

Sa mai infrunt o data voia sortii

S-o simt alaturi si in pragul mortii

Straluminandu-ma ca stea polara.

Da-mi mana ta – cat inca nu-i pustiu

Drumul in doi sa ne fie taina fasta

Pierit sa-ti dau o sarutare casta

Chiar daca-s obosit si e tarziu…

Sorin Holban

In geamul din dreapta mea bate cu degete delicate soarele bland de primavara timpurie, in scuarul de vizavi copiii zburda in leagane , sub ochi de tinere mame minunandu-se de odraslele carora le-au dat viata. Dar nu exista telejurnal fara macar o stire despre o sotie  batuta, daca nu chiar injunghiata, dar si despre tineri care au petrecut super, intr-un veekend super, pe o zapada super, sau la un club super, cu un d.j. super.

Stie cineva ce este iubirea? O stire de ultima ora ne anunta ca s-a gasit in sfarsit cadavrul aceluia care si-a ucis sotia, aruncandu-se cu ea in brate in Dunare. Intr-o incapere, la o vama, sub ochiul vigilent al camerei de luat vederi instalate pe ascuns ca sa prinda asupra faptului pe strajerii de la granita care luau spaga, doi politisti faceau sex. Etnobotanicele au facut noi victime printre tineri, elevii de liceu schimba intre ei pe facebook mesaje de dragoste, nimerind  uneori, din pacate, si in reteaua unor pedofili.

In rest, sa auzim numai de bine !

Nicolae Holban





4 Răspunsuri to “CE ESTE IUBIREA ?”

  1. evelics Says:

    Felicitări pentru colaborarea rodnică pe care o aveti cu editura/librăria virtuală;aceasta si prin prisma omagiuului pe care îl aduceti fratelui dv.,cel care a dat un continut atât de frumos(dar si tragic)notiunii de iubire.

  2. rivka65 Says:

    Draga Nae,
    Nu ma mira faptul ca sunt recunoscute meritele tale de scriitor si ziarist.
    Pacat ca perioada acelui regim de dictatura a lui C ti-a luat libertatea de a scrie mai mult asa cum iti ceream de atatea ori/Si ma bucura ca ai fost ales.
    Am cunoscut acea iubire tandra a lui Antoaneta si a lui Sorin.E trist si totusi sunt de invidiat pentru anii frumosi pe care i-au trait impreuna.
    Ce este iubirea?Nimeni nu a reusit sa-i dea o definitie.Da totusi poate fi descrisa.Ea are nenumarate fete.Toti oamenii au parte de ceva care se numeste iubire.
    pacat ca cel care se crede neiubit nu deschide ochii sa vada ca e langa el.
    chiar si virtual.
    Cu drag,
    R…..

    ,

  3. alma Says:

    in minunata carte alui plato, „THE SYMPOSIUM”, mai multe personaje, printre care socrates si atistophanes, s-au intilnit si au discutat despre IUBIRE, incercind, fiecare la rindul lui sa o explice.inaintea lor, si dupa ei, de-a lungul secolelor, filosofii,poetii,psycologii si chiar biochimistii au incercat a da definitia acestui sentiment. dar cine citeste o poezie, ca cea a lui sorin, direct cu inima, nu are nevoie de explicatii sau definitii!

  4. cosmin Says:

    Buna ziua!
    Am o intrebare titlul ,, În Văcăreşti o stea apune” va suna cunoscut?
    Multumesc

Lasă un răspuns

