INTRE F 15 SI MIG 21 LENSEL

Desigur, nu sunt expert in aeronautica si cu atat mai putin in cea militara. Dar am aflat zilele trecute care este deosebirea dintre un F 15 si un MIG 21 Lensel. In timp ce bunicul nostru MIG produs in urma cu nu stiu cati ani in defuncta Uniune Sovietica  si resuscitat la uzina din Bacau de specialistii izraelieni se poate prabusi, din motive tehnice, doar pe teritoriul patriei, nepotul F 15, glorie a tehnicii americane, are sansa sa pice oriunde intervine NATO, in diverse colturi din lume.  Asa cum s-a intamplat acum cateva zile in Libia, spre mandria rebelilior din Benghazi, care i-au primit cu toata pompa pe cei doi piloti ce izbutisera sa se catapulteze, inainte ca invincibila aeronava sa acuze misteroase defectiuni mecanice si sa se desfaca in bucati in nisipurlie africane, in preajma orasului unde stramosii lui s-au umplut de glorie in cel de-al doilea razboi mondial.

Si cand te gandesti ca doar saracia endemica a bugetului  a facut ca tara noastra sa nu se „imbogateasca” cu asemenea chilipiruri, cumparate la preturi de second hand  de la marinimosii aliati de peste ocean, impreuna cu suratele sale F 16, dispretuind ofertele suedeze sau franceze, care licitau cu supersonice noi, de ultima generatie. Sa ne mai miram ca domnul Sarcozi, presedintele Frantei- cel care se afla in sondajele de opinie foarte aproape de popularitatea domnului Basescu- se poarta cu mandrul nostru presedinte asa incat doar energica domna Merkel,  canelareasa Germaniei, mai poate sa-l potoleasca? Dar i-a facut-o si neinfricatul matelot ajuns in fruntea Romaniei: nici domnia sa n-a luat in seama hotararea de la Paris de catre leaderii UE- unde, de altfel, nici n-a fost invitat (!)- si nu s-a alaturat, macar printr-o declaratie politica, actiunii de bombardare a Libiei, ca raspuns la o decizie a Consiliului de Securitate ONU de a salva pe rebelii masacrati de garzile lui Gaddafi.

Intre noi fie vorba, aici cred ca Traian Basescu a avut dreptate. Nu stim, de fapt, ce hram poarta acesti rebeli, cine poate garanta, acum cand tarile arabe- din Tunisia, Egipt si pana in Yemen, Iordania si Siria- dau in clocot si vor sa se debaraseze de conducatorii lor – aflati  la putere  de decenii, ca in locul lor nu se vor instala fundamentalisti care viseaza sa refaca drumul lor medieval spre Europa , nu neaparat prin cotropirea terestra, ci prin acte de terorism , de exemplu? Si apoi nu cred ca aruncand bombe si rachete- oricat de „inteligente” ar fi acestea din urma- ele vor sti sa aleaga intre asasinii lui Gaddafi si rebeli,  intre combatantii din cele doua tabere sau copii, femei, batrani, oameni pasnici care mor de foame si nu doresc nu se stie ce fel de democratie impusa de Occident.

Iata insa ca, asa cum am scris in tableta „Ostasi, va ordon treceti Mediterana !” la prima chemare a NATO- unde SUA comanda- iubitul nostru conducator, simtind mirosul marii „batute” de domnia sa pe cand era un tanar si curajos comandant al unui mare petrolier, nu s-a marginit sa ia doar o pozitie politica de sprijinire a masurilor miltare impotriva lui Gaddafi. Desi flota noastra comerciala, a patra din lume pana acum doua decenii a disparut de mult intr-un misteros triunghi al Bermudelor , si-a amintit cu legitima mandrie ca posedam doua fregate de razboi, cu nume frumoase, evocand vremurile de glorie ale Romaniei. Si vom avea bucuria sa vedem, la inceputul lui iunie, cu pretul modic de 4500000 euro- atat va costa acesta misiune istorica- cum „Regele Ferdinand”, cu tricolorul fluturand in bataia vantului, se va alatura flotei care a instituit embargoul asupra Libiei . El va impiedica „prin valurile pe care la va starni”- cum s-a exprimat fostul premier Calin Popescu Tariceanu- ce vreti, un biet motociclist care nici un „motor” n-a putut conduce ca lamea, provocand un accident- ca vreun vas incarcat cu arme destinate Libiei sa ajunga la tarmul interzis. De altfel, dupa cum s-a vazut in interventiile domnului Traian Basescu facute pe diverse canale TV, si leaderul PSD- acum aliat cu liberalii- nu face doi bani nici macar ca obscur copilot pe o masina de curse, rasurnandu-se de-ti provoaca mila, intr-o intrecere pe dealurile Iasului. Mai mare rasul, sa fi doar copilot- si ala neindemanatec- si sa vrei sa conduci o tara ca prim ministru?

Pe semne ca doar bunii soferi pot ajuge departe. Sa-l luam de pilda pe Traian Basescu. Si in miez de noapte, iesind de la Golden Blitz sau de la vreo alta carciuma, nu ezita sa se urce la voanul masinii sale. Mai trebue sa amintim de vremurile cand conducea nave pe mari indepartate, incarcate cu marfuri de milioane de dolari? Si de niste ladite peronale cu sticle de whiski  si ceva tigari- netimbrate, desigur, pe atunci nu se stia de asa ceva. Si nici ANAF nu exista. Sau daca fiinta sub alt nume, nu avea in frunte pe „vigilentul” domn Sorin Blejnar care, oricum, nu este nebun sa-si bage nasul in treburile familiei prezidentiale.

In rest, sa uram vant bun de la pupa „Regelui Ferdinand” si sa auzim numai de bine!

Nicolae Holban

Un răspuns to “INTRE F 15 SI MIG 21 LENSEL”

  1. evelics Says:

    Fiindcă veni vorba de avioane,mai mare mândretea de scandal iscat de stenogramele cu destinatia America,apărute în presă.Se vede în toată splendoarea ei nemernicia politicienilor care au găsit o altă„înaltă poartă”unde să se pârască reciproc,în timp ce guvernul,această rată schioapă nu face doi bani,bineînteles,pentru tară,căci face mai mult decât mult pentru acolitii sai si chiar dă semne că ar merge până la„vânzare”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: