11.11.2011

Vad ca Halloweenul, ca si Valentine`s Day, a fost primit cu entuziasm si in tara noastra. De fapt, ce e rau ca tinerii au adoptat aceste sarbatori venite de peste ocean? O “Zi a indragostitilor” , prilej de a se lega prietenii , de veselie si buna dispozitie.  Sigur, carcotasi se gasesc ! Noi avem , din mosi- stramosi, Dragobetele, care cade pe 24 februarie, atunci sarbatoream noi Ziua Indragostitilor. Si apoi avem 1 martie, cu Martisorul care se pare ca este un obicei specific doar in tara noastra. Ce sa mai spunem de ziua de 8 martie? Foarte bine, sa ne iubim mereu, in fiecare zi din an !

Suntem satui, pana peste cap, de multe lucruri oribile care se intampla in  lumea larga,  nu numai in tara noastra. Canalele de stiri ale televiziunilor – uneori , imi face impresia, chiar cu oarecare “voluptate”, reiau mereu si mereu aceleasi imagini zi si noapte, pana ce alte crime, violuri sau jafuri armate ale unor banci, le iau locul. Atunci de ce sa nu ne bucuram ochii, admirand tineri frumosi care danseaza, aplauda in delir spectacole muzicale de tot felul, schiaza sau zburda, pur si simplu, pe partiile inzapezite? Desi, mai toti, la intrebarile reporterilor , raspund:”SUPER”…Saraca limba romana, nu mai are cuvinte, totul e “super”- si concertele,  si zapada, si berea, totul !

Super sa fie ! Dar  ceea ce s-a intamplat in acest an de Halloween – ca si in anii trecuti cu „Valentine`s Day”- sa-mi fie cu iertaciune- nu-mi place.  Nu sunt un batran acrit si invidios caruia tot ce se intampla azi sa-l faca sa strambe din nas.  Nu sunt cuprins de indignare cand vad ca “Valentine`s  Day”- ca si Dragobetele autohton sau chiar Martisorul  au capatat din ce in ce mai mult  aspecte comerciale, apar in magazine sau la tarabe fel de fel de obiecte, asa zis „emblematice” pentru aceste zile, kitchuri de tot felul. In defintiv, trebuie si negustorii de maruntisuri sa castige o paine ! Ca unii le si cumpara, asta e o alta problema, tine de educatia fiecaruia, de bunul gust al unuia sau altuia. Dupa cum ati observat, desigur, n-am pomenit de cele intamplate intre un profesor si o eleva- careia ii lipsea o luna pana la majorat- intr-o excursie organizata de un liceu de prestigiu din Capitala, intr-o excursie la Predeal intr-un veekend cand se sarbatorea si Halloweenul . Canalele de stiri- in special cele tabloidizate- s-au aruncat cu sete asupra acestui „eveniment”, despre care justitia urmeaza sa-si spuna cuvantul.

Dar ce putem face impotriva acelora- fie persoane oficiale, fie emisiuni ale unor televiziuni- care transforma aceste sarbatori in adevarate balciuri? Cum putem califica pe acei primari care- in goana dupa popularitate ieftina- isi pun esarfa tricolora si oficiaza prin parcuri “Casatorii de 24 ore” pentru care  elibereaza si “certificate? Halloween, Valentine`s Day, Dragobete, Martisor…Iubiti, cei tineri, iubiti in fiecare zi si cei mai varstnici, atunci cand privirea nostalgica, plina de zambet si caldura, tine loc de imbratisari patimase. Iubiti-va, oameni, dar feriti-va de circ si prost gust.

Probabil ca n-asi fi reluat, fie si partial, o tableta mai veche din blogul meu, daca azi, vineri,11.11.2011- zi fatidica de care e plin netul in care multi scotocesc prin calendarul mayas sau altele pline de previziuni sumbre- nu s-ar implini 61 DE ANI DE LA CASATORIA MEA CU VIORICA, COAUTOAREA DIN UMBRA A TABLETELOR DIN BLOGUL UNDE, PRIN TITLU, SEMNEAZA SI EA. S-au dus anii frumosi ai tineretii, s-au dus si toti aceia care au participat la casatoria noastra, parinti si frati, au plecat in lumea stelelor si toti prietenii nostri, oare de acolo, de sus, isi amintesc de mesele intinse in aceasta zi cu tot ce acum ne este interzis sa mancam sau sa bem? Participau si tineri plini de veselie, dar si ei au mai imbatranit, au si copii, si bucurii si necazuri, cine sa se mai gandeasca la noi, Viorica si Nae care s-au casatorit demult, la mijlocul ultimului secol din mileniul  trecut, o casnicie care se intinde peste doua veacuri?

In rest, sa auzim numai de bine!

Nicolae Holban

13 Răspunsuri to “11.11.2011”

  1. rivka65 (Israel) Says:

    Dragi prieteni’
    felicitari,si asa sa continuati mai departe.
    se poate lua exemplu de la voi .

  2. Gabriela (Japonia) Says:

    Este destul de RAR sa putem oferi felicitari unui cuplu care a rezistat alaturi timp de 61 de ani! Deci…LA CAT MAI MULTI ANI! cu sanatate cat se poate, cat incape si la fel cu veselie, cu rasete si glume! Astea sunt pe retetele psihiatrilor adevarati pentru cei trecuti la varsta a treia.
    Cat despre Martisor, nu este unic la romani…il au si bulgarii, si moldovenii de peste Prut, si inca alti cativa. Difera doar cum se prezinta martisorul si tot ce se face ca traditii pentru acest eveniment. Cu Valentine’s Day mai merge…Dragobetele e prea rural.
    Dar …Halloween ?????? E adevarat ca radacinile acestui festival sunt la Celtii din Marea Britanie, peste care au au mai adaugat si romanii, cand au cucerit parte din insula, doua dintre festivalurile lor; dar ce s-a intamplat cu aceasta sarbatoare a fost doar dupa ce a traversat Atlanticul cu imigrantii, mai ales cu irlandezii! Si ce-a urmat a fost americanizare curata!
    Si eu nu inteleg ce legatura asta asta cu Romania????? Ca daca e cu Ziua Mortilor..avem si noi! Il mai avem si pe Dracula cu toti vampirii…nu-i nevoie de importat!
    Pe de alta parte……GLOBALIZAREA bat-o vina! Deh!

  3. Viorica (Vali) Holban Says:

    Dragul meu tovaras de viata, nu era necesar sa te scuzi pentru faptul ca nu mi-ai daruit nimic de ziua noastra de casatorie, stiu doar ca tu nu te poti deplasa singur. Ceea ce nu sti este ca darul cel mai de pret este faptul ca esti alaturi de mine de 61 de ani si ca doresc ca acest lucru sa fie in continuare. Nici nu iti dai seama cat suntem de invidiati pentru acest dar de la Dumnezeu. Sunt fericita cu tine alaturi si nu pot gandi ca viata ne va desparti. Te iubesc ca in prima zi cand ne-am cunoscut, ne-am descoperit reciproc si dupa trei zile am fost ceruta in casatorie. Amandoi am trecut prin bune si rele, si umarul fiecaruia a fost singurul sprijin in viata. Este darul cel mai de pret pe care il doresc tuturor. Fericirea si nu bogatia ofera acest lucru. Asa gandesc si asa am gandit impreuna cu tine. Sa ne mentinem pe acelasi drum si pe viitor.
    Viorica (Vali) cum m-ai botezat tu.

  4. rivka65 Says:

    nu se poate adauga nimic la aceasta declaratie de dragoste.
    si eu ocunosc de ani.
    cum deja am scris va urez s-o continuati asa .
    va felicit dinou,multi ani in continuare.

  5. evelics Says:

    Obiceiurile straine vin si prind sau nu.Aduc,pe de o parte,ceva nou care uneori se adauga traditiilor noastre,pe de alta parte,unele manifestari care nu sunt mereu tolerate.Totul tine de toleranta.Totul este relativ.Dar iata,sunt printre noi exemple care ne arata ca exista si absolutul,fiindca,cum altfel s-ar putea numi legatura de peste sase decenii dintre prietenii mei Viorica si Nicolae Holban?Sa le dorim sa adauge inca multe,multe perle la coroana anilor petrecuti impreuna,cu sanatate,dragoste si bucurii.

  6. Dorina Says:

    LA MULTI, MULTI ANI !. Mi-a placut
    mult de tot ce a scris Viorica. Chiar m-a podidit plansul (putin!!).
    Cu prietenie,
    Dorina

  7. Raul (Canada) Says:

    La multi anui cu sanatate
    Sa va dea Domnul tot ce doriti,
    Zile senine si fericite
    La multi ani si sa traiti

    cu ocazia aniversarii casatoriei voastre.
    In ceea ce ma priveste nu-mi amintesc sindrofia pentru ca m-am nascut un an mai tirziu!!!!!

    S-auzim numai de bine.
    Raul

  8. Seret (Londra) Says:

    Buna Vali si Nicu,

    O mare bucurie mi-au facut pozele si le pastrez ca si pe cele de la o nunta unde Vali dansa foarte frumos trimise mai la inceputul anului! Aratati foarte bine, frumosi si sanatosi si poate sunteti o marturie a faptului ca persoanele fara copii au o viata mai putin zbuciumata, mai tihnita si cu posibilitatea de a se ingriji mai mult de-a lungul anilor, decat ceilalti muritori…Imi amintesc ca ai mei, de multe ori nu se simteau bine, dar nu aveau timp sa respire sau sa se ingrijeasca pentru ca eram noi mereu de coada lor si acum, cand sunt si eu la o anumita varsta, vad ce inseamna!

    Va multumim ca ne-ati trimis aceste poze minunate, parca ma vad in apartamentul vostru, desi sigur ca eu mi-l amintesc mai in detaliu pe cel din Republicii din copilaria mea, unde era matusa, unde aveati un papagal (ba chiar mai multi) si unde a venit si Raoul cand era mic…

    Ne-am ganditcu mult drag la voi pe 11 noiembrie …am transmis un gand bun parintilor mei care erau cu voi in acea zi deosebita, la Stefanesti, cu 61 de ani in urma. La multi, multi ani inca fericiti si cu sanatate va dorim!
    Sanda

  9. Alma (Israel) Says:

    IN UNA DIN CARTILE LUI PLATON, SE EXPUNE TEORIA CA OAMENII AU FOST CREATI IN FORMA DUBLA, ADICA 2 FETE, 4 MIINI, 4 PICIOARE, ETC..UNII ERAU NUMAI PARTE FEMEIASCA, ALTII NUMAI PARTE BARBATEASCA, IAR CEI MAI MULTI ERAU SI FEMEIE SI BARBAT. DAR ZEII SI-AU DORIT CAT MAI MULTI „SLUJITORI”, ASA CA AU HOTARIT SA TAIE OAMENII IN DoUA CA SA LE CREASCA NUMARUL.DE ATUNCI, FIECARE OM ISI CAUTA PRIN LUME „JUMATATEA” PIERDUTA. NU E O MISIUNE USOARA! DAR VALI SI NAE AU REUSIT. E CLAR CA EI AU FOST 2 PARTI AL ACELUIAS INTREG CARE S-AU REGASIT SI UNIT DIN NOU.
    NU MULTI AU NOROCUL ASTA! SA-I INVIDIEM CU ADMIRATIE SI SA LE URAM MULTI ANI FERICITI SI DE ACUM INAINTE!
    ALMA

  10. Viorica (Vali) Holban Says:

    Draga Sanda,aproape ca esti singura persoana care mai cunoaste ceva despre viata noastra trecuta si chiar prezenta. Cum ai retinut tu amanunte despre aventura de la casatoria noastra cand, dupa ce ne-am dispus bine la masa de la restaurantul unde am sarbatorit casatoria , ne-am dus la gara si am ajuns, la indemnul tatalui tau Misu, la Sefanesti. Era tarziu chiar se inserase bine si noi , pe intuneric, urcam niste dealuri, drum destul de lung, spre destinatie unde nu cunosteam decat pe fratele lui Misu. Ne-au primit cu bucuria specific romaneasca, ne-au cazat cum au putut, noi am fost protejati intr-o camera plina cu mere si gutui, un parfum aparte si un pat special. A doua zi a inceput petrecerea, mama ta,Gena ,s-a trezit din entuziasmul plecarii si si-a amintit ca a lasat acasa un baietel de nici doi ani impreuna cu o persoana care facea menajul la voi in casa si se mira ca a putut face asa ceva, Nu mai era cale de intoarcere, nu existau nici telefoane asa ca nu mai aveam ce face.. Au inceput pregatirile, la un protap se invartea un miel , alte bunatati erau pregatite la bucatarie,galetile cu vin veneau din budane iar pe mine, ca mireasa m-au pus sa fac o mamaliga mare sa vada daca ma descurc ca noua gospodina. Nu stiu ce a iesit. Stiu numai ca toata lumea se intreba cum a ajuns acolo si fiecare avea cate o problema pe acasa mai ales ca nimeni nu stia de ei unde au ajuns. A fost o nunta ca’n povesti si toti ne-am intors cu amintiri de neuitat.. De unde stii tu toate astea caci pe vremea aceea nici nu erai macar in plan de a veni pe lume? Frumoase amintiri si vai cat de tineri si fericiti eram!

    Cu dragoste,
    Vali

  11. Alma (Israel) Says:

    DRAGA NAE, NU-MI ADUC AMINTE SA FI AUZIT VREODATA DE DRAGOBETE, DAR DE FRUMOASA TRADITIE A MARTISORULUI, IMI AMINTESC CU DOR. MA BUCURAM GROZAV, IN DIMINEATA DE 1 MARTIE, CAND MAMA IMI PRINDEA LA REVER MARTISORUL CUMPARAT DE EA, SI ” FATA IN CASA”, MARIOARA, IMI PRINDEA MARTISORUL EI SI MA SCUIPA DELICAT, DE DEOCHI. ERA OBICEIUL LA NOI LA SCOALA, CA BAIETII SA DARUIASCA FETELOR MARTISOARE, SI BINEINTELES, POPULARITATEA UNEI FETE SE MASURA DUPA NUMARUL DE MARTISOARE PRIMITE. LA PRIMA RECREATIE, PIEPTARUL SORTULETULUI MEU DE UNIFORMA, ERA LA FEL DE PLIN DE MARTISOARE, CA SI PIEPTUL UNUI GENERAL SOVIETIC DE MEDALII! CE MANDRA ERAM! SI MAI ERA UN OBICEI FRUMOS: CUMPARAM DE LA TIGANCI GHIVECE MINUSCULE, UMPLUTE CU MUSCHI VERDE, CATIFELAT, DIN CARE RASAREAU GHIOCEI – ZAPADA VIE. DARUIAM GHIVECELELE PROFESOARELOR.
    DAR ERAU ATATEA ALTE TRADITII MINUNATE IN ROMANIA COPILARIEI MELE! SORCOVA, DE EXEMPLU. EU M-AM NASCUT DE SFANTUL NICULAE, SI DOI FRATI, VECINI CU MINE, ISI FACEAU SORCOVE MAI DEVREME, CA SA-SI PREZINTE URARILE DE ZIUA MEA. SI POMUL DE CRACIUN, SI PLUGUSORUL!.
    APOI, OUALE ROSII, SI LA COCNIREA LOR, MISCATOAREA AFIRMATIE: CRISTOS A INVIAT! – CU-ADEVARAT A INVIAT!, IN AMINTIREA CELUI CARE A INDEMNAT OMENIREA SPRE IUBIREA APROAPELUI!
    IN ACEST SPIRIT, SI IN SPIRITUL GLOBALIZARII, E FRUMOS DE ADOPTAT SI TRADITII ALE ALTOR NEAMURI. DAR, DUPA CUM SPUI SI TU, NU TREBUIESC NEGLIJATE NICI TRADITIILE STRAMOSESTI!

    ASTEA SUNT ALTE CATEVA GANDURI, INSPIRATE DE TABLETA TA….
    INCA O DATA FELICITARI, PENTRU ANIVERSAREA VOASTRA!
    CU DRAG,
    Alma

  12. alma Says:

    ASA O NUNTA, CA-N BASME! NU-I DE MIRARE CA SI CONTINUAREA A FOST FRUMOASA!

  13. Delia Marc Says:

    Frumoase amintiri ale unor oameni frumosi la minte si la suflet! Va doresc cat mai multi ani in care sa va traiti trainica casnicie!

Lasă un răspuns

