CE ESTE IUBIREA?

Zilele trecute am primit un e-mail de la o distinsa doamna, directoarea librariei de carti elecronice CORECT, prin care m-a anuntat ca unul din romanele mele reeditate de ed. Virtual  – http://www.corectbooks.com- a fost selectionat pentru a fi recomandat in cadrul unei actiuni in perioada dintre Valentine `s Day si Dragobete. Fireste, ma simt onorat si m-am gandit sa-mi fac cunoscuta bucuria ca volumele mele- alaturi de cele ale fratelui meu Sorin Holban- se afla in rafturile unei librarii care poate fi vizitata de sute de milioane de internauti din intreaga lume, librarie unde pot fi intalniti pana acum si alti 591 prestigiosi autori romani cu 1579 titluri. Bucuria imi este umbrita de faptul ca Sorin Holban , din pacate, nu mai este in viata, el s-a stins la numai 11 luni dupa moartea sotiei sale, Antoaneta , rapusa de boala nemiloasa a secolului, dupa o lunga si grea suferinta. Cu o saptamana inainte ca Antoaneta sa inchida ochii, Sorin , alaturi de ea aflata in coma pe patul de suferinta, a scris si i-a citit ultima sa poezie “Mana  ta “. Pe chipul Antoanetei , care capatase culoarea nemuririi au inceput sa siroiasca lacrimi. Sa-l fi auzit ea pe Sorin al ei pe care-l ingrijise cu grija si dragoste, grija de mama si dragoste de sotie ? Dumnezeu stie!

Mi se pare nimerit ca- la intrebarea adresata  de editura autorilor selectionati sa raspunda la intrebarea „CE ESTE IUBIREA?” sa fac sa se auda si vocea lui Sorin, publicist, prozator, damaturg si poet remarcabil, republicand in acest blog ultima lui poezie aparuta in „Jurnalul de Bucuresti” la 14 martie 2003.

MANA TA

(Iubitei mele sotii, a carei suferinta nemeritata

imi sfasie inima)

Da-mi mana ta – ca in adolescenta

Drumul in doi ne fie taina fasta

Pierit sa-ti dau o sarutare casta

S-o simt arzand in mine  cu violenta.

Da-mi mana – toiag de nemurire

Sa-mi sprijin disperarea si speranta

Sa ma inchin tinand in frau balanta

La chipul tau cioplit in amintire.

Da-mi mana ta – cand frigul ma-mpresoara

Sa mai infrunt o data voia sortii

S-o simt alaturi si in pragul mortii

Straluminandu-ma ca stea polara.

Da-mi mana ta – cat inca nu-i pustiu

Drumul in doi sa ne fie taina fasta

Pierit sa-ti dau o sarutare casta

Chiar daca-s obosit si e tarziu…

Sorin Holban

In geamul din dreapta mea bate cu degete  voinic  vecinic de iarna . Dar nu exista telejurnal fara macar o stire despre o sotie  batuta, daca nu chiar injunghiata, dar si despre tineri care au petrecut super, intr-un veekend super, pe o zapada super, sau la un club super, cu un d.j. super.

Stie cineva ce este iubirea? O stire de ultima ora ne anunta ca s-a gasit in sfarsit cadavrul aceluia care si-a ucis sotia, aruncandu-se cu ea in brate in Dunare. Intr-o incapere, la o vama, sub ochiul vigilent al camerei de luat vederi instalate pe ascuns ca sa prinda asupra faptului pe strajerii de la granita care luau spaga, doi politisti faceau sex. Etnobotanicele au facut noi victime printre tineri, elevii de liceu schimba intre ei pe facebook mesaje de dragoste, nimerind  uneori, din pacate, si in reteaua unor pedofili.

In rest, sa auzim numai de bine !

Nicolae Holban





7 Răspunsuri to “CE ESTE IUBIREA?”

  1. tester Says:

    Vrem sau nu viata noastra se desfasoara intre doua hotare. Este un
    truism infinit repetat.
    Important cum ne comportam intre aceste doua limite. Important este ce lasam in urma.
    Desigur foarte putini se pot mandri cu o viata in care au creat opere nemuritoare, descoperiri, sau mari inventii.
    Dar in fata Mortii suntem egali, la fel de vulnerabili, la fel de umili.
    Oare Steve Jobs, informaticianul disparut recent care revolutiotionat inca odata stiinta IT, este mai important decat umilul slujbas care-i deretica biroul? Va face diferenta Marele Necunoscut? Nu stiu. Eu nu am certitudini. Dubito ergo sum.
    Singurul lucru in care cred cu tarie este compasiunea, mila activa fata de cei defavorizati, oameni, animale, fiintele Domnului.

  2. tester Says:

    P.S. Steve Jobs acum STIE, asa cum vom sti toti dupa ce vom fi traversat Stixul…

    Sa traiesti draga Nae, sa ne bucuri cu vorba ta inteleapta si plina de humor.

  3. evelics Says:

    Prietenul cel intelept ne scrie iar
    si fiecare vorba pare-a fi un dar;
    vorbe cu talc,iesite din iubire,
    urmand si azi a scrisului menire.
    O bucurie pentru cei ce-l pretuiesc,
    ii cauta tableta si-o citesc,
    stiind ca maine alta va urma,
    scrisa cu har fiind de pana sa.

  4. Gabriela Says:

    Cred ca poemul lui Sorin Holban ESTE, concret, raspunsul la intrebarea: CE ESTE IUBIREA?….mai mult de atat nu se poate spune!

  5. Eliza Says:

    Foarte frumos…!

  6. evelics Says:

    A trait un OM.
    A trait generos o viata de om.
    A tresarit la frumos ca ramul de pom
    primavara cand vantul bland alinta pamantul…
    S-a stins in tacere,prilej de durere
    penrtu cei ce il stiu;fara el va fi mai pustiu.
    ODIHNESTE-TE IN PACE,SPIRIT ALES!
    A TRAIT SI S-A STINS DISTINSUL OM DE TELEVIZIUNE SI DE LITERE,NICOLAE HOLBAN.

  7. Rebeca Haller Says:

    astazi e ziua onomastica a ta Nae ,Dar tu nu mai esti cu noi .

Lasă un răspuns

